גלנט נגד המהלך של סמוטריץ': "רוצים יציבות, במיוחד עכשיו"

שר הביטחון מגיב למכתבו של שר האוצר לראש הממשלה ובו הוא מפרט את סירובו להעביר כספים לרשות הפלשתינית: "מן הראוי להעביר ולהעביר באופן מיידי את הכספים כך שישמשו את כוחותיה שמסייעים במניעת טרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 19:41 יז בחשון התשפד

גלנט נגד המהלך של סמוטריץ': "רוצים יציבות, במיוחד עכשיו"
יואב גלנט, צילום: צילום מסך

אחרי ששר האוצר וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ' שיגר מכתב לראש הממשלה ובו הודיע כי הוא מסרב להעברת כספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלשתינית לרשות - שר הביטחון יואב גלנט קורא לו להעביר את הכסף. את הדברים אמר במסיבת עיתונאים שקיים הערב (ד') בתשובה לשאלת שהופנתה אליו מהעיתונאים.

"מן הראוי להעביר ולהעביר באופן מיידי את הכספים לרשות הפלשתינית כך שישמשו את כוחותיה שמסייעים במניעת טרור, ראוי לקיים את החלטת הקבינט", אמר גלנט. "לישראל תמיד יש עניין ביציבות ביהודה ושומרון, בעיקר בעת הזאת".

סמוטריץ': "כספים אלו משמשים לפעילות נגד מדינת ישראל ואזרחיה"

נזכיר כי סמוטריץ' נימק את סירובו בכך שהרשות לא גינתה את הטבח, וחלק מהבכירים בה אף הביעו בו תמיכה. במכתב ששיגר סמוטריץ' לראש הממשלה נתניהו נכתב כי "הרש"פ הוכיחה שוב את העובדה, עליה אנו זועקים כבר שנים, שמדובר בארגון תומך טרור. משכך, ומעבר לזיקה של כספים אלו לרצועת עזה ותושביה, כספים אלו משמשים לפעילות נגד מדינת ישראל ואזרחיה. לא יעלה על הדעת שבמציאות זו, נמשיך להעביר את הכספים האמורים כאילו דבר לא קרה".