"היית מפקד מזן נדיר": סגן פדיה מרק הובא למנוחות

סגן פדיה מרק, קצין חטיבת גבעתי שנפל בקרב מול מחבלי חמאס בעזה, הובא למנוחות בהר המנוחות בירושלים. אמו ספדה לו: "ידעת מה אתה רוצה להיות, חייל בצה"ל, ולהגן על המדינה והלכת על זה בכל הכוח"| המכתב האחרון שהשאיר: "אני שומר עליכם ואיתכם בלב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 19:03 יז בחשון התשפד | עודכן בתאריך 01/11/23 21:33

"היית מפקד מזן נדיר": סגן פדיה מרק הובא למנוחות
הלוויתו של סגן פדיה מרק, צילום: by Oren Ben Hakoon/Flash90

סג"מ פדיה מרק, קצין חטיבת גבעתי שנפל בקרב מול מחבלי חמאס בעזה, הובא למנוחות הערב (ד') בהר המנוחות בירושלים, שם נטמן לצד אביו, הרב מיכי מרק שנרצח בפיגוע ירי בשנת 2016, ולצד אחיו הבכור שלומי, שנהרג בתאונה בשנת 2019.

מתוק שלי, אני כבר מתגעגעת

אמו, שנפצעה אנושות באותו פיגוע, ספדה לו: "בן שלי. אנחנו כאילו נפרדים ממך, אבל רק מהגוף, מהנוכחות הפיזית. אני אוהבת אותך וגאה בך על מה שאתה. היית גיבור חי, חזק, אמיץ ונחוש, ידעת מה אתה רוצה להיות, חייל בצה"ל, ולהגן על המדינה והלכת על זה בכל הכוח. יכולתי למנוע את זה ממך, אבל לא באמת יכולתי. ידעתי מה זה יעשה לך לנפש. היית כל כך רגיש, חמד של בחור, במובן הכי טוב שאפשר. יקר שלי, מתוק שלי, אני כבר מתגעגעת, שאין מילים לתאר, זה לא נתפס. אחכה לך שתבוא עם אבא ושלומי מתחיית המתים בקרוב קרוב. רק זה מה שמחזיק אותי ונותן לי כוח, הידיעה שאתם תחזרו". גם ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, קרוב משפחתו, נכח בהלוויה.

הלוויתו של סגן פדיה מרק

הלוויתו של סגן פדיה מרק צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

היית לוחם ומפקד מקצועי ומיומן, מלא במוטיבציה", כך ספד לו אלוף משנה בחטיבת גבעתי. "לאורך כל שירותך השתתפת במבצעים שונים ולקחת חלק משמעותי בהגנה על המדינה. על אף ההתמודדות של משפחתכם, בחרת להיות לוחם, זו בחירה של אמיצים. היית מפקד מזן נדיר, חייליך ראו בך דמות לחיקוי וסמכו עליך".

המכתב האחרון של פדיה: "אני שומר עליכם ואיתכם בלב"

פדיה מרק, שנפל בקרבות בצפון רצועת עזה השאיר אחריו מכתב אחרון ששלח למשפחתו יחד עם זר פרחים בשבוע השני למלחמה. במכתב שהשאיר אחריו פדיה, שנכתב שבוע לאחר נפילתו של בן דוד בקרבות ההגנה על עזה, כתב: "משפחה יקרה, ימים מאתגרים עוברים על העם ועל המשפחה שלנו בפרט. אנחנו חזקים, עם ישראל חזק. צה"ל חזק. אני שומר עליכם ואיתכם בלב. אנחנו הולכים למחוק אותם".

את המכתב חתם פדיה: "ארדוף אויביי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם. ניפגש בקרוב בעז"ה. עם ישראל חי". כזכור, הבוקר התיר צה"ל לפרסום כי תשעה לוחמי צה"ל נפלו במהלך הקרבות ברצועת עזה. שבעת לוחמי גבעתי נפלו מפגיעת נ"ט ברכבם משוריין, שני לוחמי עוצבת סער מגלן, מחיל השריון, נפלו כאשר הטנק שלהם עלה על מטען של מחבלים. ארבעה לוחמים נוספים, שניים מגדוד 77, לוחם מגדוד צבר ולוחם מגדוד רותם, נפצעו באורח קשה.