שר החוץ תוקף את הארגון הבין לאומי: "לצלב האדום אין זכות קיום"

אלי כהן שוחח עם מיריאנה ספוליריק, נשיאת הצלב האדום: "זהו אירוע חריג בזירה הבינלאומית בו מחוזקים בשבי ילדים, נשים וניצולי שואה. הצלב האדום צריך לפעול בנחישות ובקול ברור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/11/23 18:56 יז בחשון התשפד

שר החוץ תוקף את הארגון הבין לאומי: "לצלב האדום אין זכות קיום"
שר החוץ אלי כהן, צילום: Yossi Aloni/Flash90

אחרי שהצלב האדום דרש לבקר את עצורי חמאס המוחזקים בישראל, שר החוץ אלי כהן שוחח היום (ד') עם נשיאת הארגון הבינלאומי העוסק בסיוע הומניטרי, הצלב האדום, מיריאנה ספוליריק. כהן הבהיר כי ישראל דורשת מהארגון לבצע את תפקידו ולדאוג לשלומם של חטופינו בעזה שמוחזקים על ידי ארגון הטרור חמאס.

"לצלב האדום אין זכות קיום אם הוא לא מצליח לבקר את החטופים המחוזקים כבני ערובה בידי ארגון הטרור חמאס", אמר שר החוץ. "זהו אירוע חריג בזירה הבינלאומית בו מחוזקים בשבי ילדים, נשים וניצולי שואה. הצלב האדום צריך לפעול בנחישות ובקול ברור ובכל מנופי הלחץ על מנת לבקר את החטופים בהקדם. ראוי שהצלב האדום יתמקד באסון ההומניטרי הגדול ביותר שארגון הטרור חמאס משית על עזה ולא במדינת ישראל, מדינה המחויבת לחוק הבינלאומי ופועלת על פיו".

נציבת שירות בתי הסוהר: "בלתי אפשרי לתאם את הביקורים שביקשתם"

נזכיר כי במכתב תגובה לצלב האדום, נציבת שירות בתי הסוהר, קטי פרי, סירבה לבקשתם וכתבה: "בשל המלחמה המתמשכת, הסבל שנגרם לאזרחים בלתי מעורבים וסידורי האבטחה הנרחבים הנדרשים משירות בתי הסוהר במהלך תקופה זו, בלתי אפשרי לתאם את הביקורים שביקשתם".