ראש המל"ל חושף: זה השימוש העיקרי של חמאס בדלק

ראש המל"ל, צחי הנגבי, מסר הצהרה לתקשורת והתייחס לחמאס: "אין לאפשר עוד לעולם לארגוני טרור לשלוט ברצועה" | על ההתפכחות: "כל מונחי העבר נעלמו - אין עוד סבב, אין עוד מבצע, אין עוד יעדים אמורפיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/23 16:05 טז בחשון התשפד

ראש המל"ל חושף: זה השימוש העיקרי של חמאס בדלק
צחי הנגבי, צילום: Hillel Maeir/Flash90

ראש המל"ל, צחי הנגבי, מסר היום (ג') הצהרה לתקשורת ואמר כי "המטרה המבצעית שהוגדרה לצה"ל היה השמדת יכולות השלטונות והצבאיות של חמאס והג'יהאד". לדבריו, השלב הראשון הוא שלב הבלימה וטיהור האיזור ממחבלים - שלב שבוצע בהצלחה, והשלב הנוכחי הוא פעילות קרקעית.

בנוסף, התייחס הנגבי לשאלת הדלק ברצועה ואמר כי "אנחנו ביום ה-25 והדפנו יום יום שעה שעה את הניסיון לשכנע אותנו להכניס דלק, דלק זה חמצן בעורקים של הרוצחים". לדבריו של ראש המל"ל, הדלק מאפשר חשמל - וחשמל מאפשר מסנני אוויר במנהרות.

הנגבי: "כל מונחי העבר נעלמו"

"בדיונים בקבינט יש גישות שונות, עיסוק בנושאים גורליים. כל מונחי העבר נעלמו - אין עוד סבב, אין עוד מבצע, אין עוד יעדים אמורפיים כמו חיזוק ההרתעה, גביית מחיר, פגיעה כואבת בתשתיות, צריבת התודעה. תושבי עזה בעיניי חמאס הם לא יותר מאבק אדם שמספק לו הגנה. בסופו של דבר התגבשה הכרעה משותפת. וזו ההחלטה: אין לאפשר עוד לעולם לארגוני טרור מפלצתיים לשלוט ברצועת עזה", הוסיף.

הנגבי השיב לשאלת העיתונאי סולימאן מסוודה אודות מצרים, ואמר כי "מצרים היא ידידה שלנו. אנחנו מבינים שחשוב לה למנוע נהירה של עקורים פלשתינים מעזה. לנו חשוב שגם אם זה מה שהם חוששים ממנו - שבכל זאת יינתן טיפול לפצועים. יש אפשרות למצרים לסייע וזה אינטרס משותף, אנחנו בשיח איתם".