שימו לב שלא תקבלו קנס: מתי חייבים להדליק אורות ברכב 2023?

החורף כבר כאן וגשמים ראשונים ירדו ברחבי הארץ, על פי הוראות המשטרה החל מה-1 בנובמבר תהיו חייבים להדליק את האורות ברכב גם במהלך היום | מה הקנס על נסיעה בלי אורות ולמה צריך אורות ברכב? כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/23 12:29 טז בחשון התשפד

שימו לב שלא תקבלו קנס: מתי חייבים להדליק אורות ברכב 2023?
חובת אורות גם ביום, צילום: shutterstock

אחרי שחיכינו הרבה זמן, בשעה טובה הגיע החורף וגשמים ראשונים ירדו השבוע ברחבי הארץ, על פי החוק, עם בוא החורף מגיע חובה נוספת, הדלקת אורות ברכב גם במהלך היום, החל מה-1 בנובמבר, י"ז בחשוון, חלה חובת הדלקת אורות ברכב.

קנס על אורות ברכב 2023

אל תפספסו את התאריך החשוב כי אם בטעות תשכחו ותיסעו במהלך היום בלי להדליק את האורות ברכב ושוטר יתפוס אתכם, הוא יוכל על אי הדלקת אורות לתת לכם קנס בגובה 100 שקלים וכן 2 נקודות שיצברו לכם ברשימות המשטרה.

למה צריך להדליק אורות ביום?

הדלקת האורות מסייעת בטיחות הנוסעים ברכב אך גם לאלה הנוסעים סביבו ולהולכי הרגל החוצים את הכביש. לפי תקנות משרד התחבורה, משאיות, אוטובוסים, מוניות ואופנועים נדרשים להדליק אורות גם בדרכים עירוניות ורוכבי דו-גלגלי חייבים לרכוב במהלך כל השנה ובכל דרך עם אור דולק.

יש החושבים כי הדלקת הנורות לזמן ממושך תגרום לבזבוז של חיי נורה ו-או השפעה שלילית על צריכת הדלק. אולם, מומחי רכב טוענים כי ברכבים החדשים אין כל השפעה לכך, וגם אם היא קיימת, מדובר בהשפעה זניחה בלבד.