צבי יחזקאלי מתריע: כולם ביו"ש עם קסדות עליהם, מוכנים לדבר הבא

הפרשן של חדשות 13 לענייני ערבים מביע את עמדתו על ההתקדמות של צה"ל, ומבקש להזהיר לגבי התפתחות עתידית גם ביהודה ושומרון: "איך שנעשה את זה ברצועה, זה יקרין הרבה על יו"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/23 11:25 טז בחשון התשפד

צבי יחזקאלי מתריע: כולם ביו"ש עם קסדות עליהם, מוכנים לדבר הבא
צבי יחזקאלי מתריע, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר הפרסום על שחרור החטופה אורי מגידיש ופרסום הסרטון של שלוש החטופות על ידי החמאס, צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, התארח בתכנית של ינון מגל ואמיר אביבי ברדיו 103fm והביע את דעתו החריפה. "אני רוצה לראות יותר התקדמות של צה"ל", אמר, "אנחנו בתחילת השבוע הרביעי, ויש לי רק תקווה אחת מעבר להתקדמות של צה"ל - האם באמת נפל לנו האסימון או לא? האם עשינו תשובה על מה שהיה פה? אני מקווה".

צבי יחזקאלי: "יהודה ושומרון תידפק על דלתנו"

יחזקאלי, שמתגורר ביהודה ושומרון, כתב לגבי המצב שם: "כולם עם קסדות עליהם, מוכנים לדבר הבא, ואף אחד לא קולט שיש פה ציבור שהוא במוד שזה הולך לקרות לו. הצבא לא קולט את זה, אני רואה את פריסת צה"ל בכבישים ובאזורים". יחזקאלי חזר ואמר, "זו שאלה עצומה, אם הפנמנו את הדבר הזה. האם מישהו יעשה מחשבה מחדש? יהודה ושומרון תידפק על דלתנו. אף אחד מתוך מיליארד וחצי המוסלמים לא אמר שזה לא האסלאם. ברגע שהאסלאם בא בחיכוך עם משהו שמאיים על השליטה שלו, מתחיל הקרב".

"האנשים ברצועת עזה בטוחים שנשמור על הקיום שלהם"

הפרשן לענייני ערבים ביקש להתריע: "איך שנעשה את זה ברצועה, זה יקרין הרבה על יו"ש. אתם יודעים כמה היגרו מרצועת עזה במהלך 6-7 השנים האחרונות? ביהודה ושומרון אותו מספר. יש פה דור צעיר שחלקם בחרו לצאת מפה ולא להיות פה. רוב המזרח התיכון רוצה להגר". יחזקאלי המשיך, "האנשים ברצועת עזה עדיין בטוחים שאנחנו נגן עליהם יותר ממה שהם יגנו על עצמם, הם בטוחים שעדיין לא הפכנו שולחן ושנשמור על הקיום שלהם. חמאס יודעים שיש לנו קרב מולנו, והם ימשכו אותו הרבה זמן. זה יהיה קרב התשה. אני חושב שהרצועה לא תוכל לחזור להיות מה שהיא, ושצריך להתיישב בכל מקום שאתה נמצא בו, ואתם אתה לא מבין את זה, עוד 10-15 שנה אנחנו משאירים לילדים שלנו לעשות את אותה משימה".