מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

יד ושם: ענידת הטלאי הצהוב - מעשה מבזה

יו"ר יד ושם בביקורת על נציגי ישראל באו"ם לאחר שענדו טלאי צהוב: "מבזה את קורבנות השואה ואת מדינת ישראל. הטלאי הצהוב מסמל חוסר אונים של העם היהודי. כיום יש לנו מדינה עצמאית וצבא חזק. אנו אדונים לגורלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/23 08:38 טז בחשון התשפד

יד ושם: ענידת הטלאי הצהוב - מעשה מבזה
"מעשה מבזה", יו"ר יד ושם, דני דיין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר יד ושם, דני דיין, מתח הבוקר (ג') ביקורת חריפה, על נציגי ישראל באו"ם לאחר שענדו טלאי צהוב במהלך דיון חירום של מועצת הביטחון. דיין כתב בחשבון הטוויטר שלו כי המעשה מבזה את קורבנות השואה ומדינת ישראל, והבהיר: "הטלאי הצהוב מסמל חוסר אונים של העם היהודי והיותו נתון לחסדי אחרים. כיום יש לנו מדינה עצמאית וצבא חזק. אנו אדונים לגורלנו. על הדש נשים היום דגל כחול-לבן, לא טלאי צהוב".

גלעד ארדן ענד טלאי צהוב במועצת הביטחון של האו"ם

כזכור, שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, ענד הלילה טלאי צהוב בדיון החירום של מועצת הביטחון של האו"ם שהתכנסה לדון במצב ההומניטרי ברצועה לבקשת איחוד האמירויות. במהלך נאומו במועצת הביטחון, הודיע גלעד ארדן: "אנחנו נישא את הטלאי הצהוב בגאווה ובעוצמה, עד שהמועצה תתעורר ותגנה את הזוועות של חמאס".

השגריר השווה בין שתיקת העולם אל מול פשעי הנאצים ביחס לשתיקת האו"ם בימים אלו, ואמר: "כשתינוקות יהודיים נשרפו באושוויץ- העולם שתק, היום תינוקות יהודיים נשרפו בבארי ובישובי הדרום על ידי החמאס הנאצי- והעולם שוב שותק. אני אגרום לכם לזכור את חרפת שתיקתכם בכל פעם שתסתכלו עלי".

גלעד ארדן, עונד טלאי צהוב

גלעד ארדן, עונד טלאי צהוב, צילום: משלחת ישראל לאו"ם