מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ברוך מתיר אסורים: בפעילות קרקעית - צה"ל שחרר את התצפיתנית שנחטפה

צה"ל שחרר את החיילת אורי מגידיש לאחר שנחטפה על ידי חמאס במהלך המתקפה הרצחנית. החיילת נבדקה רפואית, מצבה טוב והיא נפגשה עם משפחתה | נתניהו: "הישג שמבטא את המחויבות שלנו להביא לשחרור כל החטופים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/23 18:27 טו בחשון התשפד

ברוך מתיר אסורים: בפעילות קרקעית - צה"ל שחרר את התצפיתנית שנחטפה
אורי מגידיש לצד משפחתה, צילום: דובר צה"ל

צה"ל ושב"כ הודיעו הערב (ב') כי הלילה שוחררה החיילת אורי מגידיש, במהלך פעולה קרקעית, לאחר שנחטפה על ידי חמאס במתקפה הרצחנית בשמחת תורה. החיילת נבדקה רפואית, מצבה טוב והיא נפגשה עם משפחתה. מצה"ל נמסר: צה"ל ושב"כ ימשיכו לעשות כל מאמץ על מנת להביא לשחרור החטופים.

נתניהו: "הישג שמבטא את המחויבות שלנו להביא לשחרור כל החטופים"

ראש הממשלה נתניהו בירך על שחרור החטופה ואמר: "ברוך שובך הביתה אורי. אני מברך את השב"כ ואת צה"ל על ההישג החשוב והמרגש הזה, הישג המבטא את המחויבות שלנו להביא לשחרור כל החטופים. עם ישראל כולו מצדיע לשב"כ ומצדיע לצה"ל". נתניהו תקף את החמאס: "למחבלי החמאס ולדאעש אני אומר - אתם מפלצות. אנחנו נמשיך לרדוף אתכם, אנחנו נמשיך לצוד אתכם. נכה בכם עד שתיפלו מרגלינו".

"התמרון מייצר אפשרויות להשיג שחרור ולא נחמיץ אותן"

מוקדם יותר היום, נתניהו התייחס לסוגיית החטופים והצהיר כי התמרון מסייע לשחרורם: "אנחנו ממשיכים את המאמצים לשחרר את החטופים, גם במהלך התמרון, והתמרון אפילו מייצר אפשרויות להשיג שחרור ואנחנו לא נחמיץ אותן. המערכה הזו תיקח זמן, יהיו מהמורות, יהיו קשיים, יהיו אבידות, יהיו גם הפתעות, אבל בסופה אני מבטיח לכם דבר אחד: החמאס יוכה שוק על ירך. החמאס יובס, תהיה עזה אחרת".

חמאס ממשיך בלוחמה הפסיכולוגית: פרסם תיעוד של שלוש החטופות

קודם לכן, במסגרת הטרור הפסיכלוגי של חמאס, הארגון הרצחני העלה לרשת תיעוד של החטופות ובו הן קוראות לשחרורן. בישראל החליטו שלא לשתף את הסרטון ובלשכת ראש הממשלה תקפו את החמאס וכתבו כי "מדובר בתעמולה פסיכולוגית של חמאס-דאע"ש". בתוך כך, משפחות החטופות שתועדו בסרטון ימסרו הצהרה לתקשרות בשעה 19:30.

הפעילות הקרקעית מתרחבת - מעל 150 מטרות הותקפו

צה"ל ממשיך בשעות האחרונות בפעילות הקרקעית ברצועת עזה. במהלך היתקלות עם מחבלים, לוחמי צה"ל בסיוע כלי מסוקי קרב וכלי טיס מאוישים מרחוק שהכוונו על ידי הכוחות, חיסלו חוליות שניסו לפגוע בכוחות. הלוחמים השמידו תשתיות טרור ביניהן עמדות נ"ט ועמדות שיגור נוספות. במהלך הימים האחרונים הכווינו הכוחות הקרקעיים מעל ל-150 תקיפות באמצעות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכטמ"מים לחיסול מחבלים ופגיעה בתשתיות אויב.