מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מתווה בגרויות חדש בגלל המלחמה - כך זה יתבצע

משרד החינוך הודיע על שורה של הקלות לכלל נבחני הבגרות ודחיית הבחינות לחודש מרץ 2024

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/23 18:02 טו בחשון התשפד

מתווה בגרויות חדש בגלל המלחמה - כך זה יתבצע
בחינת בגרות. ארכיון, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

שר החינוך, יואב קיש, הודיע היום (ב') על מתווה חדש לבחינות הבגרות, במסגרתו הבחינות במועד החורף יידחו לחודש מרץ 2024. בנוסף, בחינות הבגרות במועד הקיץ יידחו בשלושה שבועות, לסוף חודש מאי 2024. בנוסף השר הודיע על מתן הקלות ייחודיות בהתאם להיקף הפגיעה: יישובים בהם התקיימה לחימה פעילה, ישובים בקו העימות שפונו מבתיהם ותלמידים שחוו אובדן או חטיפה של בן משפחה מדרגה ראשונה.

כמו כן, השר הודיע כי יישום מתווה הבגרויות הקודם יידחה בשנה אחת, כך שהשנה תלמידי שכבת י' ימשיכו במתווה תקופת הקורונה: היבחנות חיצונית אחת במקצועות ההומניסטיקה וביתר - היבחנות פנימית.

ההקלות לכלל הנבחנים (כולל נבחני משנה):

1. תוספת זמן של 15% לכלל הבחינות החיצוניות המתקיימות במועדי חורף וקיץ (תלמידים עם התאמות יקבלו תוספת זמן של 15% מעבר לתוספת הזמן שאושרה להם).
2. מיקוד חומר הבחינה או הרחבת אפשרויות הבחירה במענה לשאלות הבחינה במועדי חורף וקיץ.

ההקלות לתלמידים שפונו מבתיהם בהחלטת ממשלה:

1. במקצועות בהם משקל הבחינה הוא 70% ומשקל הציון השנתי 30%: ציון הבחינה ישתנה ל-50% ומשקל הציון השנתי יהווה 50% מהציון הסופי.
2. במקצועות בהם משקל הבחינה הוא 50% ומשקל הציון השנתי 50%: ציון הבחינה ישתנה ל-40% ומשקל הציון השנתי יהווה 60% מהציון הסופי.

תלמידים מיישובים בהם התקיימה לחימה או שחוו אובדן יקבלו מענה מותאם

תלמידים מיישובים בהם התקיימה לחימה פעילה ותלמידים מכלל הארץ שחוו אובדן בשל המלחמה יקבלו בהמשך מענה מותאם, בהתייעצות עם מנהלי בתי הספר הרלוונטיים והגורמים המקצועיים.

דחיית המבחנים הארציים לתלמידי כיתות ד' וכיתות ט'

עוד הודיע שר החינוך כי הוחלט על דחיית המבחנים הארציים בשפת אם לתלמידי כיתות ד', שתוכננו לדצמבר 2023, ואת המבחנים הארציים לתלמידי כיתות ט', שתוכננו לפברואר 2024. השר הודיע כי לקראת סוף דצמבר 2023 תתקיים הערכת מצב, במהלכה יתקבלו החלטות על קיום המבחנים הארציים, וככל שיוחלט לקיימם, תתקבל החלטה גם על מועדם החדש.

בתי הספר באופקים, נתיבות ושדרות לא יחויבו במבחנים הארציים

השר הבהיר כי בישובים אופקים, נתיבות, שדרות, מועצת שער הנגב, מועצת חוף אשקלון, מועצת אשכול ומועצת שדות נגב, המבחנים הארציים יהיו נתונים לשיקול דעתם של המנהלים והמנהלות, כך שבתי הספר האלה לא יחויבו להשתתף השנה במבחנים אלה.