"אני חושב שאנחנו שגינו. כמו שהיו קונספציות צבאיות, גם בנושא הזה שגינו"

ח"כ זאב אלקין מתייחס לנסיון הלינץ ברוסיה ויחסי ישראל עם פוטין והוא לא מעודד: "הכתובת הייתה על הקיר. יום קודם הייתה התקפה על מלון בניסיון לחפש שם יהודים וישראלים, ולכן ישראל צריכה להתעורר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/23 09:09 טו בחשון התשפד

"אני חושב שאנחנו שגינו. כמו שהיו קונספציות צבאיות, גם בנושא הזה שגינו"
נשיא רוסיה פוטין, צילום: shutterstock

בראיון לרדיו 103FM מתייחס ח"כ זאב אלקין למלחמה ולנסיון הלינץ שהתרחש אתמול (א) ברוסיה.

אלקין התייחס למטרות המלחמה ואמר: "אני חושב שכל מי שינסה לברוח ממה שהוגדר מלכתחילה, קרי שחמאס לא ישלוט בעזה, אני חושב שיחטיא את המטרה וזה יהיה לדראון עולם ומסר רע מאוד לכל מי שסביבנו. המסר צריך להיות מאוד ברור אם אנחנו רוצים להחזיר את ההרתעה הישראלית - מי שמבצע טבח כל כך נוראי בישראלים, מחירו מאוד מאוד פשוט - הוא לא קיים יותר, הוא לא שולט יותר, הוא יאבד את השלטון על רצועת עזה. זאת צריכה להיות המשימה. אסור לעצור באמצע, אסור לעשות בכאילו, לחמאס אסור להישאר בשלטון ברצועת עזה".

בסוף מגיע הרגע שאתה מבין מי חבר שלך ומי לא

אלקין הביע את דעתו גם על מה שאירע ברוסיה, וזה ניסיון הלינץ' בנוסעים יהודים וישראלים שנחתו באזור, וגם ביחסים עם הנשיא פוטין: "אני חושב שאנחנו שגינו. כמו שהיו קונספציות צבאיות, גם שגינו בקונספציה בנושא הזה".

"אני כבר שנה מתריע שיש שינוי אסטרטגי ברוסיה, היא נכנסה לעימות חזיתי עם ארה"ב ועם כל מדינות המערב, לכן היא מתקרבת לאיראן, לכן היא משנה גם את היחס למה שקורה פה בישראל ובמזרח התיכון. החיבוק הרוסי לחמאס הוא מאוד מסוכן. עם דאע"ש אף אחד לא היה מדבר ולא היה מזמין אותם, ולכן כשזה מה שקורה, כשהתמונות בטלוויזיה הרוסית שמופעלת תמיד מלמעלה, משדרות תמונה מאוד חד צדדית ומאשימה את ישראל על מה שקורה בעזה, יש חוגים שהם רדיקליים אסלאמיים שמבינים את זה כקריצה שהשלטון לא יתערב".

"אגב, הכתובת הייתה על הקיר. יום קודם הייתה התקפה על מלון בניסיון לחפש שם יהודים וישראלים, ולכן ישראל צריכה להתעורר", הדגיש.

זו מלחמה שלנו או שזה כבר בין מעצמות?
"זו מלחמה שלנו, אבל יש השפעה לעימות בין המעצמות לדבר הזה, כמו שתמיד היה במלחמות במזרח התיכון ואנחנו יודעים איפה אנחנו נמצאים, אנחנו חלק ממשפחת מדינות המערב, אנחנו שותף אסטרטגי של ארה"ב. אולי לרגע מישהו התבלבל וחשב שאנחנו כמו מדינת עולם שלישי יכולים לתמרן בין הרוסים לאמריקנים. בסוף מגיע הרגע שאתה מבין מי חבר שלך ומי לא, ואני חושב שבאירועים האלה אנחנו רואים את זה היטב ואנחנו צריכים להתעורר ולהבין שגם פה שגינו בקונספציה".