מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ניסיון לינץ' ביהודים ברוסיה: נוסעי טיסה מישראל הונחו להיסגר במטוס

אירוע אנטישמי ברוסיה: המוני בני אדם פרו-פלשתיניים השתלטו על שדה התעופה מחצ'קלה בדגסטן, בניסיון למצוא יהודים וישראלים. נוסעי טיסה ישראלית שנחתו במקום הוחזרו למטוס, הרשויות בישראל הגיבו: "רואים בחומרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/23 20:28 יד בחשון התשפד | עודכן בתאריך 29/10/23 21:43

ניסיון לינץ' ביהודים ברוסיה: נוסעי טיסה מישראל הונחו להיסגר במטוס
צילום: צילום מסך

מאות מפגינים מוסלמים פרו-פלשתינים, נושאים דיגלי פלשתין וצועקים "אללה וואכבר", פרצו את שערי שדה התעופה מחצ'קלה בדגסטן, רפובליקה בדרום רוסיה עם אוכלוסייה מוסלמית רבה, בניסיון למצוא ישראלים ויהודים שנחתו במקום ולבצע בהם לינץ'.בתוך כך, מדינת ישראל הגיבה בחריפות: "ישראל מצפה מרשויות החוק הרוסיות לשמור על שלומם של כל האזרחים הישראלים ויהודים באשר הם".

לפי גורמים ביטחוניים בישראל, האירוע בדגיסטן עדיין לא הגיע לסיומו. לפי אותו גורם, "מספר מצומצם יחסית של ישראלים ויהודים נמצאים כרגע מבודדים ומאובטחים בשדה התעופה. אנחנו פועלים שהם ימריאו משם לטיסת המשך למוסקבה ברגע שהתנאים יאפשרו".

הישראלים הוחזרו למטוס, נמל התעופה נסגר

בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות נראה ההמון האנטישמי מנסה לפרוץ דלתות בנמל התעופה בניסיון לאתר יהודים, וגם מחוצה לו המתפרעים נראו עוצרים רכבים ודורשים מהנוסעים להציג את הדרכונים שלהם. גם כוחות המשטרה המקומית שהגיעו למקום הותקפו.

תיעוד ההתפרעויות האנטישמיות בדגסטן:

על פי דיווחים, המטוס הישראלי קיבל הנחיה לנחות בשדה תעופה אחר בשל ההתפרעויות, אולם גם בשדה התעופה השני פרצה מהומה אנטישמית - והישראלים הונחו לחזור למטוס. נמל התעופה כולו נסגר להמראות ונחיתות.

"מדינת ישראל רואה בחומרה ניסיונות לפגוע באזרחים ישראלים"

ומשרד ראש הממשלה, המל"ל ומשרד החוץ הגיבו לאירוע: "מדינת ישראל רואה בחומרה ניסיונות לפגוע באזרחים ישראלים וביהודים בכל מקום", כתבו בהודעה. "עוקבים אחר התפתחות האירועים בדרום רוסיה במחוז דגסטאן. ישראל מצפה מרשויות החוק הרוסיות לשמור על שלומם של כל האזרחים הישראלים ויהודים באשר הם ולפעול בנחרצות נגד הפורעים ונגד ההסתה הפרועה המופנית כלפי יהודים וישראלים".

עוד עדכנו כי שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, פועל מול הרשויות ברוסיה לאבטחת שלומם של ישראלים ויהודים במקום. נזכיר כי רק לפני מספר שעות, פושעים אנטישמים הציתו ברפובליקה הרוסית מרכז יהודי שהיה בתהליך הקמה.

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il