מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רשות המים עם רשימת הקלות. האם מגיעה לכם הנחה?

באישור חריג הוחלט כי מארחים של משפחות מפונות יוכלו לקבל הטבה בתעריף המים שלהם. רק צריך להצהיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/23 19:40 יד בחשון התשפד

רשות המים עם רשימת הקלות. האם מגיעה לכם הנחה?
צילום: shutterstock

בהליך מזורז אושר מספר שינויים ברשות המים כך שיתאפשרו הקלות בזמן מלחמה לצרכני מים פרטיים, למגזר הכפרי, לחקלאים ולתאגידי המים והביוב. השינויים נועדו להקל על משפחות שמארחות מפונים בזמן המלחמה וגם על המשק החקלאי

צרכני מים פרטיים

כדי לקבל את ההטבה, המארחים יצטרכו רק למסור הצהרה לספק המים על מספר המתארחים בביתם וחשבונם יחושב על בסיס התעריף הנמוך לשירותי מים וביוב גם עבור אורחיהם.
אפשרות דומה תהיה גם לקהילות המארחות בהתנדבות יישובים שהתפנו מבתיהם. לקהילות אלו ניתנה אפשרות להגדיל את הכמות שהקהילה רוכשת מחברת מקורות בתעריף מופחת ל"כמות מוכרת".

מגזר חקלאי

במטרה להקל על המשך הפעילות החקלאית היכן שניתן לקיימה, אושרה האפשרות לספקי מים להגדיל אספקת המים לחקלאים מעבר להקצאה השנתית לשנת 2023. בוטלו תעריפי חריגה לחקלאים שישתמשו בשנת 2023 בכמות מים גדולה מההקצאה, מתוך הבנה של החשיבות בימים אלו בקיום הפעילות החקלאית ללא מגבלה כספית כזו. המשמעות היא שהחקלאים לא יצטרכו לשלם השנה תעריפי חריגה.
הוקדמה מינואר 2024 הפחתה בתעריף מי השפד"ן ב - 24 אגורות, שעיקר השימוש בו הוא להשקיה בנגב המערבי. ההפחתה תחול על צריכת מים מתחילת 2023. נדחו מועדים החלפת מדי מים, במקרים שבהם תנאי הלחימה אינם מאפשרים לפעול להחלפתם. שירות תאגידי מים וביוב ניתנה לתאגידי המים והביוב אפשרות לערוך התאמות במתן השירות לתושבים. התאגידים הונחו לתגבר ערוצי שירות מקוונים ודיגיטליים. ניתנו הקלות בנוגע להחלפת מדי מים ולזמן טיפול בפניות ציבור, כדי לאפשר לתאגידי המים להתמקד בנושאי השירות הבוערים וכן למקד את פעילותם בנושאים הדחופים כעת.

בנוסף, ברשות המים בוצעו התאמות בחובת הדיווח כלפי הרגולטור של ספקי המים, כדי לאפשר לחברות למקד מאמצים בשירות ובהבטחת רציפות השירותים. רשות המים ממשיכה לעקוב אחר צרכי המשק ויפעלו להתאמות נוספות אם ידרשו כאלה.