אחרי הציוץ של נתניהו ובו טען כי ראשי מערכת הביטחון סברו כי חמאס מורתע, הערכות שניתנו עד פרוץ המלחמה - שותפו החדש בממשלת החירום וחבר קבינט המלחמה, בני גנץ, פרסם ציוץ תגובה ובו הוא מגבה את כוחת הביטחון וקורא לנתניהו לחדול מעיסוק בההאשמות.
-
עוד באותו נושאנתניהו נגד ראשי מערכת הביטחון: "הם העריכו שהחמאס מורתע"
29/10/23 07:58
"כולנו אתכם ומאחוריכם, החברה הישראלית כולה נושאת במשא"
"הבוקר הזה במיוחד אני מבקש לגבות ולחזק את כל גורמי הביטחון וחיילי צה"ל – כולל הרמטכ"ל, ראש אמ"ן וראש השב"כ", כתב גנץ - בעצמו רמטכ"ל לשעבר. "כשאנחנו נמצאים במלחמה, מנהיגות צריכה לגלות אחריות, להחליט לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את הכוחות באופן שהם יוכלו לממש את שאנחנו דורשים מהם".
לדבריו, "כל פעולה או אמירה אחרת - פוגעות ביכולת העמידה של העם ובכוחותיו. ראש הממשלה חייב לחזור בו מאמירתו אמש, ולחדול מהעיסוק בנושא. אמרתי אתמול שמשא כבד רובץ על כתפי ראשי זרועות הביטחון על שהיה ועל שיהיה, הבוקר, אני מבקש להדגיש - כולנו אתכם ומאחוריכם, החברה הישראלית כולה נושאת במשא. אל תביטו למעלה או לאחור - המשיכו במשימתכם. אוהב אתכם, מעריך אתכם ומגבה אתכם".
"בניגוד לטענות השקריות, בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה"
נזכיר כי במהלך מסיבת העיתונאים נשאל נתניהו אודות התרעות שניתנו קודם למתקפה, והזנחתו אותן לעומת עיסוק ברפורמה המשפטית. בהבהרה נכתב: "בניגוד לטענות השקריות, בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס".
עוד הובהר כי המצב היה הפוך וכי גורמי הביטחון העריכו כי חמאס מורתע. "להיפך, כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ"ן וראש שב"כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".