מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מתוח בשכונה: טיל התפוצץ בבית חולים בטאבה, ארה"ב תקפה מטרות איראניות בסוריה

אירועים חריגים סמוך לגבולות ישראל: שישה בני אדם נפצעו מפגיעת טיל בטאבה שבמצרים,  ארה"ב תקפה בסוריה מתקנים של משמרות המהפכה האיראניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/23 07:38 יב בחשון התשפד

מתוח בשכונה: טיל התפוצץ בבית חולים בטאבה, ארה"ב תקפה מטרות איראניות בסוריה
טנק, מלחמת חרבות ברזל, צילום: Ayal Margolin/Flash90

מלחמת חרבות ברזל נמשכת, ולצד הלחימה בעזה והעימותים בגבול לבנון, היום (ו') דווח על שני אירועים חריגים במדינות הסמוכות לישראל - סוריה ומצרים, והמזרח התיכון נפיץ מתמיד - על אף שטרם ברורה מידת הקשר של האירועים למלחמה בין עזה לישראל.

ארה"ב תקפה בסוריה מתקנים של משמרות המהפכה האיראניות

ארצות הברית תקפה שני מתקנים המשמשים את משמרות המהפכה האירניות בסוריה על פחי הוראת הנשיא ביידן. שר ההגנה האמריקאי, לויד אוסטין, נשא אצהרה בנושא, ואמר כי זו "תגובה לסדרה של התקפות מתמשכות ובעיקר לא מוצלחות נגד אנשי ארה"ב בעיראק ובסוריה".

עוד אמר כי הנשיא ביידן, "הבהיר כי ארה"ב לא תסבול התקפות כאלה ותגן על עצמה, על אנשיה ועל האינטרסים שלה". השר אוסטין הבהיר כי בין המתקפה של ארה"ב בסוריה לבין המלחמה המתחוללת בישראל אין כל קשר: "התקיפות נועדו אך ורק להגן ולהגן על אנשי ארה"ב בעיראק ובסוריה. הם נפרדים ונבדלים מהסכסוך המתמשך בין ישראל לחמאס, ואינם מהווים שינוי בגישתנו לסכסוך ישראל-חמאס".

צבא ארצות הברית ארכיון

צבא ארצות הברית ארכיון צילום: shutterstock

שישה בני אדם נפצעו מפגיעת טיל בטאבה סמוך לגבול ישראל

שישה בני אדם נפצעו הלילה מפגיעת טיל בעיר טאבה שבמצרים, הסמוכה לאילת. כך על פי דיווחים בקלי התקשורת המצריים. כתוצאה מהירי, ניזוקו גם מבנים בעיר, ביניהם חלק ממתחמי בית החולים של טאבה. קיים חדש כי מדובר באירוע הקשור למלחמה בין ישראל לבין חמאס.

מלון בטאבה. אילוסטרציה

מלון בטאבה. אילוסטרציה, צילום: shutterstock