ארבעה כתבי אישום נוספים נגד ערביי ישראל שהביעו תמיכה בחמאס

ארבעה כתבי אישום נוספים הוגשו בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור | הם מצטרפים ל-20 כתבי אישום דומים שהוגשו עד כה מתחילת הלחימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/23 18:12 יא בחשון התשפד

ארבעה כתבי אישום נוספים נגד ערביי ישראל שהביעו תמיכה בחמאס
עצורים , צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות המדינה ממשיכה במאבקה הנחוש נגד עבירות ההסתה והתמיכה בטרור במהלך מלחמת "חרבות ברזל", והגישה היום (ה') ארבעה כתבי אישום נוספים בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור וביקשה לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים. כתבי האישום מצטרפים ל-20 כתבי אישום דומים שהוגשו עד כה מתחילת הלחימה.

אבראהים שרבאתי, מונזר גלאיטה, מוסא דרוויש ויוסף ראזק

כתב האישום הראשון הוגש נגד אבראהים שרבאתי, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, בגין גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. הוא נאשם שכתב בדף הפייסבוק ובחשבון הטוויטר שלו דברי הסתה לטרור בשבוע הראשון למלחמה, נוסף לכך שהזדהה עם ארגון טרור. בכתב האישום, שהוגש נאמר כי באחד הפרסומים הוא הביע תמיכה בלתי מסויגת בראש הזרוע הצבאית של החמאס, מוחמד דף: "אבו ח'אלד (כינוי למוחמד דף) הוא הנציג הלגיטימי היחיד של כל הפלסטינים בעזה, בשטח מדינת ישראל, הגדר והפזורה! מה שאמור להגיע הוא טוב (לב ירוק)". בפוסט אחר כתב: "יום שלם מתהילתם של הגברים האורחים יספיק לנו לשכוח את הכאב של השנים שחיינו, תודה לאל, תודה לאל (לב ירוק)".

כתב אישום שני הוגש נגד מונזר גלאיטה, תושב ירושלים בשנות ה-20 לחייו, בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. הוא נאשם שפרסם בסטטוס הווטסאפ שלו דברי שבח אהדה ועידוד למעשה טרור, כמו גם הזדהות עם ארגון הג'יהאד האסלאמי. בכתב האישום נאמר כי בסרטון מסית שהעלתה, נראים שני אנשים רעולי פנים'מחזיקים ראש כרות בעודם מכוונים לעברו אקדח, כשברקע שלט שעליו כתוב: "תנועת הג'יהאד האסלאמי". הנאשם העלה את הסרטון והוסיף אימוג'י של להבה, כף יד בסימן "חכו" ולב שחור. נוסף לכך, העלה תמונות מאירועי הזוועה של "השבת השחורה".

כתב אישום שלישי הוגש נגד מוסא דרוויש, תושב העיר בשנות ה-20 לחייו, בגין הסתה לטרור, גילוי הזדהות עם ארגון טרור ואיום בביצוע מעשה טרור. הוא נאשם שפרסם סטורי בחשבון האינסטגרם שלו המתעד את מראות הזוועה מהיום הראשון למלחמה. בסרטון נראים פעילי חמאס בתוך ערי ישראל, רכובים על מכוניות ויורים באזרחים ישראלים, יורים טילים ושורפים רכבים, בועטים בגופת חייל, על רקע קריאות "אללה הוא אכבר". בכתב האישום נאמר כי לצד שיתוף הסרטון המסית הוא הוסיף בסטורי האינסטגרם את הכיתוב "אללה הוא אכבר", וכן אימוג'י של לב בצבע ירוק, המזוהה עם חמאס, אצבעות המסמנות וי, יד מצדיעה, דגל פלסטין וכן סמיילי מחייך עם לבבות בעיניים. בנוסף, לאחר שפוטר מעבודתו בעקבות הפרסום המסית איים הנאשם בפני מכר מעבודתו כי בכוונתו לבצע פיגוע גדול.

כתב אישום רביעי הוגש נגד יוסף ראזק, תושב טירה בשנות ה-70 לחייו. הוא נאשם שפרסם בדף הפייבסוק שלו שבעה פרסומים הנושאים דברי שבח אהדה ותמיכה למעשי הזוועה ההמוניים שביצע חמאס, ובהם: "הפעולה הזאת הוכיחה שהאויב רך יותר מקורי עכביש, כמו שאמר האדון של ההתנגדות. אחרי 4 שעות האויב לא יודע מה לעשות". בין יתר פרסומיו כתב: "מה עוד? האויב ימשיך להפציץ ולהרוס ולרצוח את ההורים שלנו בעזה, ההתנגדות תחזיר בהפצצות תל אביב וסביבתה לכמה ימים".

חקירתם המהירה של המקרים והגשת כתבי האישום הם פועל יוצא של הנחיית פרקליט המדינה לפתוח בחקירה, לעצור ולהעמיד לדין כל מי שמפרסם דברי שבח ותמיכה במעשי הזוועה, אף אם מדובר בפרסום בודד, בהנחה שהוא חמור ונוגע באופן ישיר לאירועי התקופה הנוכחית.