אינסטגרם תחת מתקפה: "גרמה נזק נפשי"

33 מדינות בארה"ב הגישו תביעה ייצוגית נגד חברת "מטא" חברת האם של אינסטגרם בטענה שגרמה נזק נפשי לילדים וצעירים בכך שגרמה להם להתמכר לרשתות החברתיות באופן מודע

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/23 11:52 יא בחשון התשפד

אינסטגרם תחת מתקפה: "גרמה נזק נפשי"
אינסטגרם, צילום: shutterstock

נציגי 33 מדינות הגישו תביעה ייצוגית נגד חברת "מטא", חברת האם של אינסטגרם. המדינות שהגישו את התביעה טענו כי "מטא השתמשה בתכונות ממכרות כדי ללכוד משתמשים, תוך הסתרת הסכנות המהותיות של הפלטפורמות שלה. מטא רתמה טכנולוגיות חזקות וחסרות תקדים כדי לפתות, לערב ובסופו של דבר ללכוד בני נוער וילדים. המניע שלה הוא רווח".

בתביעה שהוגשה נכתב כי: "מטא רתמה טכנולוגיות עוצמתיות וחסרות תקדים על מנת לפתות, למשוך ולבסוף ללכוד צעירים ובני נוער. המניע שלה הוא רווח, ובניסיון להגיע לרווחים המקסימליים, מטא הטעתה את הציבור שוב ושוב לגבי הסכנות המהותיות בפלטפורמות המדיה החברתית שלה", נטען, "היא הסתירה את הדרכים שבהן הפלטפורמות האלה מנצלות ומתמרנות את הצרכנים הכי פגיעים שלהן: בני נוער וילדים".

בתגובה לכתב התביעה פרסמה חברת "מטא" כי החברה שותפה למחויבות של התובעים הכלליים לספק לבני נוער "חוויות בטוחות וחיוביות אונליין, וכבר הצגנו יותר מ-30 כלים כדי לתמוך בבני נוער ובמשפחות שלהם." וכי היא מאוכזבת מההחלטה לתבוע אותה, "אנחנו מאוכזבים שבמקום לעבוד בצורה פרודוקטיבית עם חברות ברחבי התעשייה כדי ליצור סטנדרטים ברורים ומתאימים לגילאים עבור האפליקציות הרבות שבני נוער משתמשים בהם, התובעים הכלליים בחרו בדרך הזו".