בושה: באמצע הלחימה הארגון הדתי עשה שימוש ציני בלוחמות צה"ל

רבות דובר על הגיבורות של המלחמה, ובתנועת בוחרים במשפחה בחרו להטות את העדויות שלהן לצורך הדהוד מחודש של האג'נדה שלו, "ברור שהכנסת הבנות למערך הלוחם פגעה בלכידות פגעה בכושר הלחימה ופגעה בבנות עצמן"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 25/10/23 14:18 י בחשון התשפד | עודכן בתאריך 25/10/23 14:23

בושה: באמצע הלחימה הארגון הדתי עשה שימוש ציני בלוחמות צה"ל
חיילות בשיריון. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

309 חללי צה"ל נפלו בקרבות עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל, ומתוכם עשרות נשים, חיילות וקצינות שהגנו בגופן על יישובי הנגב המערבי. ארגון חותם, הפועל לשימור הצביון היהודי במדינת ישראל ומתנגד לגיוס נשים לצה"ל, בחר דווקא בימים האלה להזכיר את האג'נדה שלו, ואף עשה שימוש ציני בעדויות של חיילות שהגיעו מהקרבות.

בדף הטוויטר של תנועת בוחרים במשפחה, שהוקמה על ידי מרכז אחוה ופועלת תחת ארגון חותם, שיתפו אתמול סרטון של החיילות שלחמו על יישובי העוטף, וניצלו אותו לצורך הדהוד המסר נגד נוכחות נשית בצבא. "הקמפיין על הלוחמות בצה"ל הוא הרסני", כך נכתב, "הוא חלק מהאג'נדה שהביאה אותנו למצבו העגום של הצבא היום".

"כל מי שפעל ועשה ראוי להערכה והוקרה, אבל ברור שהכנסת הבנות למערך הלוחם פגעה בלכידות פגעה בכושר הלחימה ופגעה בבנות עצמן". הסרטון שפורסם בדף טוויטר עם מאות עוקבים בלבד זכה לעשרות אלפי צפיות. יש לציין כי מדובר בעמדה לגיטימית למדי של חלק מהציבור, אולם הניצול הציני של אותן הלוחמות מהשטח, והעיתוי המחריד, כאשר חלק מחיילות צה"ל נמצאות בשבי העזתי, עורר זעם וחלחלה רבה בקרב הצופים.

ניצול ציני של לוחמות צה"ל

סרן קרני גז, מפקדת פלוגת טנקים בגדוד קרקל, סיפרה על השעות הראשונות של המלחמה: "התעוררנו מעל ההתראות, אני מתקשרת לקצינת מבצעים שלנו והיא אומרת שהמג"ד התחיילה לצמצם לגזרה הדרומית של הרצועה ושהיא ככל הנראה בהתקלה במוצב סופה ויש שם המון מחבלים. התחלנו להניע את הטנקים לכיוון הצפון". עוד הוסיפה: "קפצתי לתוך הטנק של המפקדת והתחלנו לנהל מגע עם האויב. בהתחלה ירינו מקלעים לטווחים הקרובים. המשכנו לירי פגזים למרחב על מנת לבצע השמדה".