מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רה"מ לשעבר אהוד אולמרט:האמריקנים התרשמו בצדק שרה"מ שלנו לא כשיר

אולמרט בראיון ברדיו: "אני בעד פעולה ישראלית מסיבית, ברוטלית. הפעולה שלנו ברוטלית, ואני חושב שהיא צריכה להיות ברוטלית, אלימה, קשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/23 10:14 י בחשון התשפד

רה"מ לשעבר אהוד אולמרט:האמריקנים התרשמו בצדק שרה"מ שלנו לא כשיר
אולמרט תוקף את נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התראיין ברדיו 103FM והביע את דעתו על המלחמה: "האירוע הזה החל במכה מהממת, בלתי צפויה, מדהימה, שחטפנו. מהר מאוד האמריקנים, לפי דעתי כבר ביום הראשון, התרשמו בצדק שרה"מ שלנו לא כשיר. לכן הם מיהרו מיד קודם כל לתת ביטוי לתמיכה שלהם ולעמידה שלהם לצדנו כדי למנוע פרשנויות מוטעות מצד כל מיני גורמים נוספים. הם עשו דבר אדיר".

אולמרט מתייחס לנשיא ביידן ואומר: "מהרגע הראשון, זו הייתה מלכודת דבש. מצד אחד הנשיא באמת אוהב את ישראל, מה שהוא אמר זה ביטוי אמיתי של האיש, של מי שהוא, של מה שהוא, של אמונותיו ומחויבותו למדינת ישראל. מצד שני, אחרי שאתה נותן את כל הביטויים האלה, זה נותן עמדה שקשה מאוד לומר לו לא. מהרגע הראשון היה ברור שאם ישראל עלולה להסתבך מעבר למשהו סביר, ארה"ב נמצאת כאן כדי לסייע".

"אני בעד פעולה ישראלית מסיבית, ברוטלית. הפעולה שלנו ברוטלית, ואני חושב שהיא צריכה להיות ברוטלית, אלימה, קשה", הדגיש אולמרט. "משוכנע שהצבא משוכנע להכות בחמאס מכה נוראית. אין ספק שהיה כישלון".