מטח רקטות פגיעה ישירה בבית בשומרון: חמישה פצועים במרכז

לאחר שעות של שקט יחסי, שוב אזעקות נשמעו באזורים רבים במרכז הארץ ומטח רקטות כבד נורה מהרצועה. בני המשפחה ביישוב אלפי מנשה נכנסו לממ"ד ולא נפגעו. אחד המבנים במקום ניזוק בצורה משמעותית | אזעקות גם בבאר שבע ושוב בתל אביב

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/23 15:16 ט בחשון התשפד

פגיעה ישירה בבית בשומרון: חמישה פצועים במרכז
ירי רקטות לעבר ישראל. אילוסטרציה, צילום: Ail Ahmed/Flash90

מטח כבד של רקטות למרכז הארץ בשבוע השלישי של המלחמה

17:00

צבע אדום באזור גוש דן השרון והשפלה. ראשון לציון, תל אביב, גבעתיים, יהוד, גבעת שמואל, קריית אונו, פתח תקווה, הוד השרון, בני ברק, הרצליה, רמת גן, אשדוד, רחובות, יפו. בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים, למעט מספר אנשים שנפצעו קלות בדרך למרחב מוגן.

עדכון לאזעקות במרכז הארץ משעה 17:01: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח 5 פצועים, כולם במצב קל בהם: 2 שנפגעו מרסיסים ו-3 שנחבלו בדרך למרחב המוגן.

בגזרת חולון: 1 קל, גבר כבן 45 עם חבלה בגפיים מרסיס.

בגזרת באר יעקב: 1 קל, גבר כבן 40 שנפגע בראש מרסיס.

בגזרת כפר סבא: 1 קל, גבר כבן 77 שנחבל בגפיים בדרך למרחב מוגן.

בגזרת יבנה: 1 קל, אישה כבת 80 שנחבלה בראשה בדרך למרחב מוגן.

בגזרת תל אביב: 1 קל, אישה כבת 35 שנחבלה בגפיים בדרך למר

15:00

השבוע השלישי למלחמה:
אזעקות נשמעו היום (ג') בצהריים ביישובי השומרון ומרכז הארץ, כאשר מטח כבד של רקטות נורה מרצועת עזה. ישנה פגיעה ישירה במבנה ונזק נגרם לבית באלפי מנשה. זמן קצר לאחר מכן נשמעו אזעקות גם בדרום הארץ.

רב רשף אופיר לוי מפקד המשמרת מסר: "מדובר בפגיעה ישירה במבנה. המבנה ניזוק בצורה משמעותית, אולם אין שריפה פעילה במקום. לוחמי האש מתחנה אזורית שומרון פרוסים בזירה למתן מענה מבצעי בעקבות ההרס. ישנה דליפת גז בטיפול הצוותים".

אם הם לא היו נכנסים לממ"ד האירוע הזה יכול היה להסתיים בטרגדיה

שוטרי וחבלני משטרה של מרחב שומרון פעלו על מנת לבודד את זירת הנפילה וסורקים אחר שרידים ופריטים נוספים לשם הסרת סיכון נוסף לציבור. במשטרה ביקשו להזכיר לציבור כי משמעת אזרחית מצילה חיים. "אנו קוראים לתושבים להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות ולא להתקרב או לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומרי נפץ ולדווח על כך ללא דיחוי למוקד 100 של משטרת ישראל".

חובש בכיר במד"א רז לוי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו הרס רב בתוך הבית ובחצר. שלושת דיירי הבית, אישה כבת 70 ו-2 צעירים בשנות ה-20 הקפידו על הנחיות פיקוד העורף. מיד עם הישמע האזעקה הם נכנסו למרחב המוגן והמתינו בו 10 דקות. הם לא נפגעו ולא נזקקו לטיפול רפואי. אם הם לא היו נכנסים לממ"ד האירוע הזה יכול היה להסתיים בטרגדיה".

ירי רקטות מרצועת עזה. ארכיון

ירי רקטות מרצועת עזה. ארכיון, צילום: Wissam Nassar/Flash 90

אזעקות במרכז הארץ

אזור שרון: אלקנה (דקה וחצי), עץ אפרים (דקה וחצי), שערי תקווה (דקה וחצי), צופים (דקה וחצי)
אלפי מנשה (דקה וחצי).

אזור ירקון: בארות יצחק (דקה וחצי), בני עטרות (דקה וחצי), נופך (דקה וחצי), רינתיה (דקה וחצי)
גבעת כ''ח (דקה וחצי), טירת יהודה (דקה וחצי), ראש העין (דקה וחצי) נחשונים (דקה וחצי) תעשיון חצב (דקה וחצי) אלעד (דקה וחצי).

אזור דן: יהוד-מונוסון (דקה וחצי)

אזור השפלה: זיתן (דקה וחצי), יגל (דקה וחצי), אחיעזר (דקה וחצי), רמלה (דקה וחצי), נצר סרני (דקה וחצי), רחובות (דקה וחצי), נס ציונה (דקה וחצי). גאליה (דקה) גיבתון (דקה וחצי) גן שלמה (דקה וחצי)

אזור השפלה: לוד (דקה וחצי), באר יעקב (דקה וחצי), תעשיון צריפין (דקה וחצי), ניר צבי (דקה וחצי)

אזור לכיש
גבעת ברנר (דקה וחצי)

אזעקות בדרום

אזור מרכז הנגב
תל שבע (דקה וחצי) באר שבע - מערב (דקה) באר שבע - צפון (דקה) אתר דודאים (45 שניות)
באר שבע - דרום (דקה) באר שבע - מזרח (דקה) חצרים (דקה)