מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אילנה דיין נשברת: "חשבתי שאני יודעת משהו על האויבים שלנו"

אילנה דיין בראיון מרגש מדברת על המלחמה והתחושות הקשות: "כל כך הרבה נשבר. תחושת הביטחון הלאומי והאישית נשברה, התחושה שהצבא שלנו יודע הכל, אבל בראש ובראשונה מה שנשבר הוא התחושה שחמאס רוצה מעט בטובת האוכלוסייה שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/10/23 09:47 ט בחשון התשפד

אילנה דיין נשברת: "חשבתי שאני יודעת משהו על האויבים שלנו"
אילנה דיין, ארכיון , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אילנה דיין מתוודה בראיון לרשת CNN מה היא חושבת שבאמת קורה במלחמת "חרבות ברזל", על השבר מהמציאות שהיא חשבה שהיא מכירה ומודה שאפילו היא לא חלמה שככה יתנהגו בחמאס.

דיין מספרת למגישת התוכנית: "אני חייבת להגיד לך כריסטיאן, שבימים הראשונים חיפשתי מילים, ואז נסעתי לשם, לגבול עזה, לאחת הקהילות שיותר הושפעו מהתקיפה המחרידה הזאת ביום שבת, 7 באוקטובר, את עומדת מול מוות, את עומדת מול גן עדן שהפך לגיהינום. אני יכולה להגיד לך שהייתי בקיבוץ בארי וקולגה שלי שעבד איתי, כל משפחתו הוצאה להורג באקדח - ההורים ושני ילדים קטנים. קולגה נוסף שלי, צלם חדשות, הוא נרצח, אשתו נרצחה, שני ילדיו התחבאו בארון ובתו בת השלוש נחטפה לעזה".

הם קיבלו הנחיות ספציפיות לערוף ראשים

על החמאס והכוונות שלו היא אומרת: "כשאת שומעת את חאלד משעל אני מתחננת בפנייך שתשמעי מה אסירים שמוחזקים על ידי הצבא הישראלי ושירות הביטחון אומרים, מחבלים שנלכדו שהיו חלק מהמתקפה הנוראית הזאת, מה הם אומרים. הם אומרים שהם קיבלו הנחיות ספציפיות להרוג נשים וילדים, הם קיבלו הנחיות ספציפיות לערוף ראשים של כל מי שיוכלו. אני אומרת את זה כי את שואלת איפה הממשלה הישראלית עומדת בימים אלה? אני יכולה להגיד לך איפה אני עומדת; חשבתי שאני יודעת משהו על האויבים שלנו. אף אחד מאיתנו כריסטיאן, אף אחד מאיתנו לא הצליח אפילו לדמיין שזה סוג האויב שמולו אנחנו מתמודדים".

דיין ממשיכה ותוקפת: "כל כך הרבה נשבר. האפקט שאנחנו תמיד מרגישים מוגנים נשבר. התחושה שאנחנו יודעים משהו על האויב שלנו נשברה, תחושת הביטחון הלאומי והאישית נשברה, התחושה שהצבא שלנו יודע הכל ואי אפשר להוליך אותו שולל, אבל בראש ובראשונה מה שנשבר הוא התחושה שחמאס רוצה מעט בטובת האוכלוסייה שלו. כשאת שומעת את חאלד משעל אל תקשיבי לו, תראי מה עשו בעוטף עזה לפני שבועיים ויומיים. תראי את המשפחות שנמחקו, את הקהילות שהושמדו, את האנשים שנחטפו, את הנשים שנאנסו - תראי את זה. אני שואלת את עצמי, איך אנחנו כמדינה, אפשרנו למפלצות האלה לחיות לצדנו, כשבני בן ה-27 דיבר איתי על זה בלילה שעבר, הוא אמר, 'אני מסתכל על התמונה של הסבתא והנכדה האוטיסטית שלה, אם מישהו חושב שזו הדרך לזעוק לחופש, הוא טועה'".