נפתלי בנט: "וודאי שאני נושא באחריות- לא הסכמתי לנושא של המזומנים"

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט לוקח אחריות: "שירתי כרה"מ במשך 12 חודשים, האם אני גם נושא באחריות? בוודאי." ומסייג: "לא הסכמתי לנושא של המזומנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 12:28 ח בחשון התשפד

נפתלי בנט: "וודאי שאני נושא באחריות- לא הסכמתי לנושא של המזומנים"
בנט, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בראיון לרדיו 103FM מספר נפתלי בנט, ראש הממשלה לשעבר, על פועלו בימים אלה של המלחמה העיקשת, מבקר את התנהלות הממשלה הנוכחית, ולוקח אחריות אישית על המתרחש בישראל ב־17 הימים האחרונים.

"יום יום אני נמצא בכמה צירי פעולה, הסברה בינלאומית, פוגש כמה שאפשר כיתות כוננות או את מי שנשאר מהן ביישובים השונים כדי ללמוד מה היה וליישם את הלקחים באופן מיידי בשאר היישובים בארץ, והרבה משפחות וקהילות ששרדו", אומר בנט. "אני הרבה מאוד בשטח. אני רואה תמונה מאוד דרמטית ומאוד קשה, ובתוך הקושי גם הרבה מאוד אור וגבורה פרטנית".

המדינה צריכה להשכיל לתת מענה הרבה יותר טוב

בנט לא מפחד לקחת אחריות "בוודאי שגם אני נושא באחריות", הבהיר. "אני שירתי כרה"מ במשך 12 חודשים, היו עוד דברים שאני לא יכול לפרט שלא הספקתי לעשות שהיה בהם אולי לשנות את התמונה מקצה לקצה אבל עד הממשלה נפלה. האם אני גם נושא באחריות? בוודאי. לא הסכמתי לנושא של המזומנים".

בהמשך, קרא רה"מ לשעבר נפתלי בנט לשפר את המענה לישראלים שחרב עליהם עולמם מפרוץ המלחמה: "המדינה צריכה להשכיל לתת מענה הרבה יותר טוב. אני קורא לשרי הממשלה ולפקידים - תרדו לשטח. תיפגשו עם האנשים. זה לא נעים אבל תעשו את זה, תבינו מה עבר עליהם. בלי להיפגש עם האנשים לא תבינו את הבעיות. קחו אחריות. תרדו לשטח. למה אתם לא שם? אני מעביר בצינורות רלוונטיים רבים את מה שהייתי עושה כרגע, זה דבר מאוד מבוסס שמביא לידי ביטוי את היתרונות והתחבולה. הייתי שואל את עצמי מה האויב מצפה, ואת זה לא הייתי עושה. הדור הצעיר ודאי לא זוכר שניצחנו את מלחמת יום הכיפורים. דדו היה החזק כשאחרים סביבו דיברו על חורבן בית שלישי. זה מה שאנחנו צריכים עכשיו, שכל אחד יגיד לעצמו את ההיגד שדדו אמר לעצמו, ולהיות סלע יצוק. בשביל מה באים לפוליטיקה אם לא בשביל רגעים כאלה? תניחו את הכל בצד, יש לנו מכה קשה וגם הזדמנות גדולה".