מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

התקפלו: ה-BBC נסוג מההחלטה המקוממת - כך יכונו מחבלי החמאס

לאחר הביקורת החריפה על ההחלטה השערורייתית לכנות את מחבלי החמאס כ-"לוחמים חמושים", רשת הבי בי סי נכנעה ללחץ ונסוגה מתמיכתה בארגון הטרור הרצחני

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 11:15 ח בחשון התשפד

התקפלו: ה-BBC נסוג מההחלטה המקוממת - כך יכונו מחבלי החמאס
בניין מערכת ה-BBC, צילום: shutterstock

רשת פוקס ניוז מדווחת הבוקר (ב') כי רשת ה-BBC נסוגה מסירובה לכנות את ארגון החמאס כטרוריסטים. החל מהיום חמאס יכונה כ"ארגון טרור אסור" על ידי תאגיד השידור הבריטי לאחר שעד כה כונו המחבלים הרצחניים ברשת כ"פלשתיניים מיליטנטים", "לוחמי חופש" או "לוחמים חמושים".

חמאס יתואר כארגון טרור שנאסר על ידי ממשלת בריטניה

"ה-BBC אישר שהוא כבר לא נוהג לכנות את החמאס כחמושים. במקום זאת, ה-BBC יתאר את הקבוצה כארגון טרור שנאסר על ידי ממשלת בריטניה או פשוט כחמאס" נאמר בהודעה לעיתונות. בהצהרה שנמסרה לפוקס ניוז אמר דובר ה- BBC כי לאחר שברשת הטלוויזיה נפגשו עם מועצת הצירים של יהודי בריטניה הוחלט לחדול מכינוי החמאס כפלשתיניים מילטנטים, והסביר: "מצאנו שזה תיאור פחות מדויק עבור הקהלים שלנו ככל שהמצב מתפתח".

"אם לא משתמשים במונח 'טרוריסט', פותחים חלון של הזדמנויות שמצדיק את העניין"

כזכור, במחאה על ההחלטה השערורייתית של תאגיד השידור הבריטי, לפני כשבוע הגיעו אלמונים לבניין המערכת וריססו את חזית הבניין בצבע אדום. לצד המחאה הזו, במהלך השבוע הגיעו ישראלים והדביקו שלטים עם תמונותיהם של החטופים כאות מחאה על ההחלטה.

לצד המחאות הספונטניות, בכירים במדינה מחו על החלטת כלי התקשורת החשוב. הרב הראשי של בריטניה - הרב אפרים מירוויס - תקף את ההחלטה ואמר כי "אם לא משתמשים במונח 'טרוריסט', פותחים חלון של הזדמנויות שמצדיק את העניין - ושום דבר לא יכול להצדיק את המעשים הללו".

לצידו של הרב הראשי עמד גם לא אחד מאשר ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, שביקר בבית הכנסת פינצ'לי יונייטד כדי להביע את תמיכתו הבלתי מתפשרת בעם היהודי. סונאק תועד כשהוא חובש כיפה ואוחז בסידור, בעודו לוקח חלק בתפילות של הקהילה להצלת הפצועים והנעדרים. "האנשים שתומכים בחמאס הם האחראים המלאים למתקפה המחרידה הזו. הם לא חמושים. הם לא לוחמי חופש. הם טרוריסטים", אמר.