פלטות, ימי הולדת בשטח ואלפי מטענים ניידים: ישיבת ההסדר שהפכה לחמ"ל

ישיבת ההסדר בקריית שמונה הפכה לחמ"ל כפול: אחד שדואג לבקשות האזרחים באזור, והשני נרתם לטובת החיילים. רפאל סאלב, מי שמנצח על הכל, יודע להגיד בבירור: "ברגע שחייל צריך משהו, הוא יודע שאצלי הוא יקבל הכי מהר"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 22/10/23 16:12 ז בחשון התשפד

פלטות, ימי הולדת בשטח ואלפי מטענים ניידים: ישיבת ההסדר שהפכה לחמ"ל
חיילים מקבלים פלטות, צילום: רפאל סאלב

חלק גדול מהחיילים שנמצאים היום בשטח, בבסיסים או בשטחי הכינוס הם תלמידי ישיבות ההסדר, שמשרתים במסלול משולב עם לימוד תורה. גם מישיבת ההסדר בקריית שמונה רבים יצאו להילחם, אך אחרים נותרו מחוץ למערכה. התלמידים שלא נקראו בצו 8, ובראשם רפאל סאלב, החליטו לפעול כבר במוצאי אותו חג שמחת תורה הנוראי.

חמ"ל בתוך ישיבת ההסדר: מעל מאה פניות ביום

מיד אחרי ההקפות השנייה בישיבה, יצאו מהמקום שני משלוחים היישר לחיילים. עד מהרה הפכה הישיבה לחמ"ל ממש עבור החיילים: הזמנות של אלפי מטענים ניידים, בגדים חמים, נעליים, אוהלים, אפילו מכונות תספורת - כל בקשה שהגיעה מהחיילים בשטח והממונים עליהם נענתה בחמ"ל המאולתר בהוקם בלב ישיבת ההסדר. "בימים הראשונים היו מעל 100 פניות ביום", סיפר סאלב, המנצח על החמ"ל, "עשינו ימי הולדת לחיילים בשטח, פדיון הבן, אפילו הבאנו לחיילים גיטרות".

אלפי מטענים ניידים

אלפי מטענים ניידים צילום: רפאל סאלב

עם הזמן החלו הפניות להתמעט, בעקבות התארגנות יעילה יותר של צה"ל, אך גם כיום מגיעות לישיבה עשרות פניות ביום. "אני מביא כמויות של ציוד כל יום לחמ"ל, והוא יוצא תוך כמה שעות", אמר סאלב, והסביר: "זה גם בכלל המענה המהיר. אנחנו החמ"ל הכי קרוב לכמעט 50 אלף חיילים שסביבנו. ברגע שחייל צריך משהו, הוא יודע שאצלי הוא יקבל הכי מהר". ולא רק ציוד: כעת, כשהתלמידים התבקשו להתפנות מהמבנה, ישיבת ההסדר מספקת לחיילים מקום למקלחת חמה, להתרעננות, לכביסה ולעיתים אפילו ללינה בלילה.

"פתחנו אפשרות לקבל מלונות ממש בזול, עוד לפני שהייתה פקודת פינוי"

בישיבת ההסדר לא הסתפקו רק בדאגה לחיילים, ולא שכחו את האזרחים באזור. בנוסף לחמ"ל לחיילים, פתחו גם חמ"ל אזרחי. "כבר מצאנו 46 דירות ואתרי נופש לתושבי קריית שמונה, בחינם", סאלב שיתף בהתלהבות, "פתחנו אפשרות לקבל מלונות ממש בזול, עוד לפני שהייתה פקודת פינוי". פעילי החמ"ל האזרחי התגייסו לעזור בכל דרך: החל מהסעת קשישה סיעודית למקום מבטחים ועד קניות למשפחות מפוחדות בצפון.

"הבאנו צעצועים למקלטים, חם-צווארים, ביגוד חם", פירט סאלב, "החמל עונה לכל פנייה שאנשים מבקשים ואנחנו משתדלים לתת מענה". גם לחמ"ל האזרחי, סיפר, מגיעות מאות פניות עד היום. את ההתנדבות עבור החיילים וגם את זו הפועלת למען האזרחים פתח סאלב בעצמו, בשיתוף עם ישיבת ההסדר, קהילה צעירה וOU ישראל.

חמ"ל בישיבת ההסדר

חמ"ל בישיבת ההסדר צילום: רפאל סאלב