מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עוד חיסול מוצלח: חוסל סגן מפקד מערך האש הרקטי של חמאס

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, עדכן כי חוסל סגן מפקד מערך האש הרקטי של חמאס: "נצא לשלב הבא של המלחמה בתנאים הטובים ביותר" | מספר החטופים בעזה עלה ל-212, עודכנו משפחותיהם של 307 חללי צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/23 11:11 ז בחשון התשפד | עודכן בתאריך 22/10/23 14:32

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי עדכן היום (א') בהצהרתו היומית כי חוסל סגן מפקד מערך האש הרקטי של חמאס. "חיסלנו הלילה את סגן מפקד מערך האש הרקטי של החמאס ועוד עשרות מחבלים", אמר הגרי. "נצא לשלב הבא של המלחמה בתנאים הטובים ביותר". לדבריו, "אנחנו לא מפסיקים לתקוף ברצועה. הפעילות הזו ממשיכה להיות במוקד שלנו".

במקביל, מטוסי קרב תקפו עשרות מטרות טרור של החמאס ברצועת עזה, כאשר חלקן מוקמו בבניינים רבי-קומות. הושמדו עשרות פירי מנהרות, מחסני אמצעי לחימה, מפקדות וחמ"ליים מבצעיים. בין מטרות הטרור שהותקפו, מסגדים אשר שימשו את פעילי ארגון הטרור חמאס.

חוסל מחמד קטאמש סגן מפקד המערך הרקטי של חמאס

מטוסי קרב של צה"ל חיסלו את מחמד קטמאש, סגנו של ראש מערך הארטילריה הכלל רצועתי של ארגון הטרור חמאס והאחראי על ניהול האש והארטילריה בחטיבת מחנות המרכז. מתוקף תפקידו, היווה חלק משמעותי בתכנון והפעלת תוכניות האש של הארגון לעבר ישראל בכלל סבבי הלחימה ברצועת עזה.

מפקד המערך הרקטי של חמאס

מפקד המערך הרקטי של חמאס צילום: דוברצה"ל

מספר החטופים בעזה עלה ל-212

בנוסף, הגרי אמר כי עודכנו משפחותיהם של 212 חטופים. בנוסף, נמסרו הודעות ל-307 חללי צה"ל. נציין כי ביום שבת האחרון שוחררו שתי אזרחיות אמריקאיות, יהודית ובתה נטלי רענן. השתיים התקבלו בישראל ונפגשו עם בני משפחתן.

ביום חמישי האחרון התירו בצה"ל לפרסם כי מתוך החטופים 20-30 הם ילדים עד גיל 18 ו-10-20 הם קשישים בני למעלה מ-60. רובם של החטופים בחיים, אך יש גם גופות שנחטפו לרצועה כקלפי מיקוח. לצד המידע שמסרו בצה"ל, ישנם עוד למעלה מ-100 ישראלים המוגדרים נעדרים שאין מידע על מקום הימצאם. הפערים במספרים נובעים ממורכבויות שמקשות, כמו גופות שטרם נמצאו או נאספו מהשטח וגופות שטרם זוהו במחנה שורה. במקביל, הצבא מנהל פשיטות קרקעיות במרחב הגדר במטרה לאסוף גופות נוספות.