מספר החטופים בעזה עלה ל-212

דובר צה"ל מעדכן בהצהרתו היומית כי עודכנו משפחותיהם של 212 חטופים. בנוסף, נמסרו הודעות ל-307 חללי צה"ל | בשבת חמאס שחרר שתי אזרחיות אמריקאיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/23 11:04 ז בחשון התשפד

מספר החטופים בעזה עלה ל-212
משפחות החטופים, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

דובר צה"ל עדכן היום (א') בהצהרתו היומית כי עודכנו משפחותיהם של 212 חטופים. בנוסף, נמסרו הודעות ל-307 חללי צה"ל. נציין כי ביום שבת האחרון שוחררו שתי אזרחיות אמריקאיות, יהודית ובתה נטלי רענן. השתיים התקבלו בישראל ונפגשו עם בני משפחתן.

ביום חמישי האחרון התירו בצה"ל לפרסם כי מתוך החטופים 20-30 הם ילדים עד גיל 18 ו-10-20 הם קשישים בני למעלה מ-60. רובם של החטופים בחיים, אך יש גם גופות שנחטפו לרצועה כקלפי מיקוח. לצד המידע שמסרו בצה"ל, ישנם עוד למעלה מ-100 ישראלים המוגדרים נעדרים שאין מידע על מקום הימצאם. הפערים במספרים נובעים ממורכבויות שמקשות, כמו גופות שטרם נמצאו או נאספו מהשטח וגופות שטרם זוהו במחנה שורה. במקביל, הצבא מנהל פשיטות קרקעיות במרחב הגדר במטרה לאסוף גופות נוספות.

"סוגיית החטופים והנעדרים היא משימה לאומית, והחזרתם הביתה היא משימה ראשונה במעלה"

מתחילת המלחמה, הוקם מערך מודיעיני לאיתור חטופים ונעדרים שנמצאים בשבי ארגון הטרור החמאס. עם הקמתו, הגיעו למערך עשרות צוותים, הכוללים אנשי מודיעין, טכנולוגיה וגופי ביטחון, אשר יחד פועלים כל העת על מנת לייצר תמונת מצב מדויקת ככל הניתן בנוגע למצבם של מנותקי הקשר. המערך המודיעיני מורכב גם ממאות אנשי מילואים ומתנדבים, בהם בכירים מתעשיית ההייטק הישראלית. יחד הוטמעו פה מערכות טכנולוגיות חדשות שפותחו למאמץ ייעודי זה.

מצה"ל נמסר כי "סוגיית החטופים והנעדרים היא משימה לאומית, והחזרתם הביתה היא משימה ראשונה במעלה. צה"ל יקפיד להמשיך ללוות את המשפחות, ולעדכן אותן ואת הציבור באופן שוטף, ולספק תמונה מדויקת ככל הניתן".