משרד ההסברה נסגר - זו המטרה אליה יופנה עודף התקציב

אחרי התפטרותה של גלית דיסטל אטבריאן, הממשלה הצביעה על סגירת משרד ההסברה | תקציבו העודף של המשרד ותקניו יועברו למנהלת "תקומה" האחראית על שיקום ופיתוח עוטף עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/23 09:34 ז בחשון התשפד

משרד ההסברה נסגר - זו המטרה אליה יופנה עודף התקציב
זריעת תפוחי אדמה לאחר הטבח בעוטף, צילום: משרד החקלאות

אחרי התפטרותה של שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן, תקציב משרדה ועובדיו יועברו לתקציבה של מנהלת "תקומה" האחראית על שיקום ופיתוח עוטף עזה. הממשלה אישרה היום (א') במשאל טלפוני את ביטול המשרד - מה שמותיר למנהלת 24 מיליון שקלים ו-29 תקנים.

התפטרות דיסטל - והקמת המנהלת

דיסטל ספגה ביקורת קשה בתקופה האחרונה על תפקוד משרדה והתנהלותו בתקופת הלחימה, בעקבותיה הודיעה כי החליטה להתפטר."ראש מערך ההסברה החליט למנות את משרד התפוצות לאחראי על פעילות ההסברה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית. אני מכבדת את ההחלטה הזאת", כתבה דיסטל, והוסיפה כי למשרד התפוצות מערך ותיק וגדול יותר מאשר משרד ההסברה שהוקם לפני זמן קצר יחסית, וכי "אגו בצד - טובת ישראל לפני הכל, בטח בשעת מלחמה קשה כל כך".

נזכיר כי בשבוע שעבר, במסגרת החלטת הקבינט החברתי-כלכלי, הוקמה מנהלת "תקומה" לשיקום ולפיתוח עוטף עזה ואוכלוסייתו. המנהלת קמה לתקופה של 5 שנים ותישא באחריות ובכלל הסמכויות הנדרשות בסוגיה. תקציב הפעילות המיידי הראשוני שיועמד לטובת הפעילות של המנהלת יעמוד על מיליארד שקלים ובראשה יעמוד תת אלוף במילואים משה אדרי, אשר יהיה כפוף לראש הממשלה.