האנטישמיות בעולם: מנהיגת בית כנסת בדטרויט נרצחה בדקירות סמוך לביתה

סמנתה וול, נשיאת בית כנסת בעיר במדינת מישיגן, נמצאה ללא רוח חיים כשעל גופה סימני דקירה. המשטרה חוקרת את נסיבות המקרה | סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "אין ספק שברחבי העולם ניכרת עליה דרמטית באנטישמיות בשבועיים האחרונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/23 07:31 ז בחשון התשפד

האנטישמיות בעולם: מנהיגת בית כנסת בדטרויט נרצחה בדקירות סמוך לביתה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

סמנתה וול, נשיאת בית כנסת בדטרויט, נמצאה אמש (שבת) ללא רוח חיים כשעל גופה סימני דקירה. וול בת ה-40 אותרה סמוך לביתה שבמזרח העיר, והחשד הוא שהיא נרצחה. דטרויט נמצאת במדינת מישיגן, והמטרה במקום הודיעה כי היא חוקרת את נסיבות הרצח. וול עמדה בראש בית הכנסת "אייזק אגרי" במרכז דטרויט.

סגן יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, ד"ר יזהר הס, הגיב לאירוע הרצח: "עוד מוקדם לדעת בוודאות האם מדבר ברצח על רקע לאומני, אך אין ספק שברחבי העולם ניכרת עליה דרמטית באנטישמיות בשבועיים האחרונים. כך באירופה ובאמריקה הלטינית, וכך גם בארה"ב. מדובר בתופעה מחליאה, מתועבת, וארוכת ימים. ניתן היה לחשוב שעל רקע מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס, שהיתה רשע צרוף, תצוץ דווקא תגובה הפוכה והאנטישמיות תוקע ותודר מכל שיח, אך מסתבר שההיפך קרה. האנטישמיות הרימה ראש גם במקומות שחשבנו שכבר כמעט איננה. יהי זכרה של סמנת'ה וול ברוך".

בית כנסת בדטרויט

בית כנסת בדטרויט | צילום: shutterstock