בתוך מנהרה במסגד: מטוס קרב הפציץ בג'נין וחיסל חוליית מחבלים

בפעולה משותפת של צה"ל והשב"כ, הותקף תוואי טרור תת קרקעי במסגד 'אל אנאצרי' בעיר ג'נין | במסגד הייתה חוליית טרור של ארגון הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלשתיני שתכננה לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/23 07:15 ז בחשון התשפד

בתוך מנהרה במסגד: מטוס קרב הפציץ בג'נין וחיסל חוליית מחבלים
תוואי הטרור במסגד, צילום: דובר צה"ל

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס של צה"ל תקף הלילה (בין מוצאי שבת לראשון) תוואי טרור תת קרקעי במסגד 'אל אנאצרי' בעיר ג'נין, ובו חוליית טרור של ארגון הטרור החמאס והגא"פ שהייתה אחראית על שורה של פיגועים שבוצעו בחודשים האחרונים ותכננה לבצע פיגוע נוסף בטווח הזמן המיידי.

בין היתר, החוליה הוציאה לפועל פיגוע ב-14 באוקטובר במרחב גדר ההפרדה, בו התפוצץ מטען על ידי הפעלה סלולרית על כוח צבאי שהגיע לנקודה, לא היו נפגעים. לאחרונה התקבל מידע מודיעיני לפיו המחבלים מתכננים להוציא לפועל פיגוע תופת. המסגד שימש את המחבלים כחמ"ל מבצעי לתכנון הפיגועים וכבסיס יציאה לביצועם. במהלך מבצע "בית וגן" מצאו כוחות צה"ל במסגד תשתיות טרור ואמצעי לחימה.

השימוש במסגד כתשתית טרור

השימוש במסגד כתשתית טרור | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל: עזה היא מורכבת וצפופה והאויב מכין בה הרבה מאוד דברים - אבל אנחנו מכינים לו גם

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, שוחח אמש (שבת) עם מפקדי חטיבת גולני והצהיר על כוונות צה"ל להמשך הלחימה: "ניכנס לרצועת עזה כדי להשמיד את הפעילים והתשתיות של חמאס, ניכנס למשימה מבצעית מקצועית ואנחנו וגם נזכור את התמונות והמראות והנופלים משבת לפני שבועיים".

עוד הוסיף: "עזה היא מורכבת וצפופה, והאויב מכין בה הרבה מאוד דברים - אבל אנחנו מכינים לו גם. תהיו אמיצים, תהיו נחושים מאוד, ותנו הרבה מאוד ביטחון לחיילים שלכם. הרוח הזו תביא את הניצחון. המקצועיות שלכם תקבע את התוצאה. אני מאוד מאמין בכם, ומאוד מאוד גאה בכם. זו גאווה, זה כוח, ועם הכוח הזה אתם תנצחו".