מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ספינת מלחמה אמריקאית יירטה טילים ליד תימן - ההערכה שכוונו לישראל

ספינת מלחמה של הצי האמריקני ששטה סמוך לחופי תימן יירטה כמה טילים, ובפנטגון מעריכים כי הם כוונה לעבר שטח ישראל | ביידן נאם לאומה: "חמאס ופוטין דומים בדבר אחד - שניהם רוצים לחסל לחלוטין מדינות דמוקרטיות שכנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/23 07:25 ה בחשון התשפד

ספינת מלחמה אמריקאית יירטה טילים ליד תימן - ההערכה שכוונו לישראל
יירוט, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

ספינת מלחמה של הצי האמריקני ששטה סמוך לחופי תימן יירטה בין שניים לחמישה טילים שנורו לעברה, כך דווח אמש (ה') ב-CNN. בפנטגון העריכו כי הטילים כוונו לדרום הארץ ואמרו כי "שלושה טילים ומל"טים נורו מחופי תימן ויורטו על-ידי ספינת מלחמה אמריקנית, ייתכן שהם כוונו לעבר מטרות בישראל".

דובר הפנטגון פטריק ריידר אמר כי "המתקפות הללו מדאיגות ומסוכנות. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על כוחותינו ואם נחליט להגיב - נעשה את זה כשנחליט. המטרה היא ליצור מתיחות באזור. נעשה כל שביכולתנו כדי שהעימות בין ישראל לחמאס לא יתרחב לזירות נוספות".

ביידן: חמאס ופוטים דומים בדבר אחד

הלילה נאם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בנאום לאומה האמריקנית ואמר: "חמאס לא מייצג את הפלסטינים, כל מטרתו היא להשמיד את ישראל, נעשה מה שצריך כדי שישראל תוכל להגן על עצמה עכשיו ובעתיד, כבר מחר אבקש מהקונגרס סיוע מיוחד עבור ישראל. אני וראש הממשלה נתניהו שוחחנו על הצורך להילחם בהתאם לחוק הבין לאומי. מבקש מהקונגרס לתמוך בישראל ואוקראינה, זה ישתלם לנו".

עוד אמר הנשיא: "בישראל ראיתי אנשים כועסים, בכאב עמוק. חמאס ופוטין דומים בדבר אחד - שניהם רוצים לחסל לחלוטין מדינות דמוקרטיות שכנות. חבילת הסיוע שאני מבקש לאשר בקונגרס היא חסרת תקדים, נבטיח שכיפת ברזל תמשיך להגן על שמי ישראל, נבטיח שישראל תישאר חזקה ותמנע מהסכסוך הזה להתרחב באזור".