יאיר גולן מציב מטרה לאחרי המלחמה: נצטרך לדכא את האלמנטים המשיחיים והקיצוניים

חבר הכנסת לשעבר, שחילץ אזרחים תחת אש בבוקר שמחת תורה, מסביר כי לצד הקושי הגדול שחווה ישראל יש פה גם הזדמנות לשינוי: "להפעיל את הלחץ העממי המסיבי להביא לכך שיהיו בחירות, ובמסגרת הבחירות האלה ייווצרו כוחות פוליטיים חדשים שיחזירו את ישראל לדרך הישר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/23 17:30 ד בחשון התשפד

יאיר גולן מציב מטרה לאחרי המלחמה: נצטרך לדכא את האלמנטים המשיחיים והקיצוניים
יאיר גולן, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

חבר הכנסת לשעבר מטעם מרצ, יאיר גולן, חילץ אזרחים רבים תחת אש כבדה במהלך מתקפת הפתע בשמחת תורה, ובתום השבוע השני למלחמה הוא מציין כי המציאות הנוכחית היא גם הזדמנות להדיח את נתניהו. דבריו, שנאמרו בפני ארגון "מרכזים לצדק חברתי", הובאו במלואם בכתבה שהתפרסמה היום בעיתון "שביעי".

הזדמנות להחזיר את ישראל למסלול

"לצד המשבר, ההלם והקושי, יש לנו פה גם הזדמנות להחזיר את ישראל למסלול", הוא אומר ומסביר כיצד זה יעשה: "אך ורק אם נדע להפיל את השלטון הזה. להפעיל את הלחץ העממי המסיבי להביא לכך שיהיו בחירות, ובמסגרת הבחירות האלה ייווצרו כוחות פוליטיים חדשים שיחזירו את ישראל לדרך הישר. ישראל חייבת לחתור להיפרדות מהפלשתינים, ישראל חייבת לחתור לגבולות ברורים - רצוי גם מוסכמים".

לדבריו, לדרגות הבכירות ביותר בצבא אין אמון בראש הממשלה הנוכחי. יחד עם זאת, הוא מציין כי מוטב לחכות מעט לפני שחוזרים להפגנות ההמוניות שהתחילו עם הניסיון לחוקק שינויים במערכת המשפט. "לא יהיה נכון להפגין בשבוע הקרוב, אנחנו רוצים לתת לחיילים שלנו תמיכה. האם בעוד חודש, נניח, כשנהיה אחרי הפעילות הצבאית היותר נמרצת, יהיה נכון להמשיך ולהחריש? נראה שלא".

"ישראל תצטרך לדכא את האלמנטים המשיחיים והקיצוניים החיים בתוכה"

עוד הוסיף חבר הכנסת לשעבר מטעם מרצ: "לא ייתכן שממשלת הזוועות הזאת תמשיך לשלוט במדינת ישראל. הקריאה להחלפתו של נתניהו צריכה להיות חד משמעית. הקונספציה של נתניהו נכשלה. הוא צריך ללכת הביתה מהר ככל האפשר, גם את זה תוך כדי לחימה. מעל הכל, ישראל תצטרך לדכא את האלמנטים המשיחיים והקיצוניים החיים בתוכה. משיחיות קיצונית תמיד גזרה עלינו אסונות. ההיסטוריה חוזרת על עצמה, לא תמיד אותו דבר, אבל חוזרת על עצמה. ולכן אין מה לעשות, וגם בזה נצטרך לטפל".

"אנחנו צריכים לרסק את כוחם הצבאי של חמאס והג'יהאד האיסלאמי"

על הכניסה הקרקעית של ישראל לרצועה אמר סגן הרמטכ"ל לשעבר כי יתכן שנצטרך לקיים פעילות מבצעית ברמה מסוימת בתוך עזה בשנים הקרובות. "אנחנו צריכים לרסק את כוחם הצבאי של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. חמאס לא יכול לשלוט בלי הכוח הצבאי שלו. אם נשבור אותו, ונדע לשמר את ההישג הצבאי לאורך זמן, בסופו של דבר ייווצר מוקד כוח אחר. האם זה הרשות הפלסטינית? האם זה משהו אורגינלי של עזה שייווצר מתוך הכוחות הקיימים בעזה? איני יודע. מוקדם לדבר על זה.