"פגשתי את הרוח שמעמידה את כל עם ישראל על הרגליים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/23 23:17 ג בחשון התשפד

"פגשתי את הרוח שמעמידה את כל עם ישראל על הרגליים"
הנשיא מבקר פצועים , צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, ביקרו הבוקר (ד') פצועים המאושפזים במרכז הרפואי "שיבא" תל השומר. בית החולים אשר קלט מעל ל-800 פצועים, אזרחים ואנשי כוחות הביטחון מפרוץ המלחמה עד כה, מעניק בימים אלו טיפול רפואי לכ-100 פצועות ופצועים מהלחימה.

פגשתי את הרוח שמעמידה את כל עם ישראל על הרגליים

הנשיא ורעייתו שוחחו עם פצועי המלחמה ומשפחותיהם בבית החולים השיקומי המשולב, שמעו את סיפורי גבורתם, וביקשו לחזק את ידם בשעה קשה זו. אל ביקור נשיא המדינה, התלוו אנשי הצוות הרפואי אשר פירטו על מסע הטיפול ושיקום הפצועים מרגע קליטתם בשערי בית החולים.

בסיום ביקורו אמר נשיא המדינה: "לא בכדי, 'שיבא' הוא אחד מבתי החולים המובילים בעולם על פי כל מדד. כשביקרתי את הפצועים, הלוחמים והאזרחים, שנפגעו במערכה הנוראה של ה-7 באוקטובר, פגשתי את הרוח שמעמידה את כל עם ישראל על הרגליים - פשוט כך. 'שיבא' עושה מלאכת קודש ואני מחזק את את הרופאים, את הצוותים הרפואיים, ומודה לכולכם".

הנשיא מבקר פצועים

הנשיא מבקר פצועים צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

במהלך הבוקר, נחנך בית החולים לשיקום אזרחים וחיילים בטקס סמלי שנערך במעמד רעיית נשיא המדינה, מיכל הרצוג. הטקס נערך במרכז "חוזרים לחיים" החדש, שנפתח היום למטרת שיקום פצועי המלחמה. בסיום הטקס, המשיכה רעיית הנשיא לביקור פצועים ומשפחותיהם במחלקות השיקום האורתופדי והשיקום הנוירולוגי, ושוחחה עם הצוות הרפואי על יוזמותיו לסיוע לפצועים ולמפונים.