בגלל המלחמה: ספינת ענק מטורקיה תנסה לכסות על המחסור בירקות

ספינת ענק מטורקיה שעליה תוצרת חקלאית טרייה עגנה בנמל חיפה. על הספינה 4,500 טונות של ירקות ופירות, מתוכם 80% עגבניות: ייבוא זה נדרש עקב הפגיעה בשטחי חקלאות רבים במלחמת "חרבות ברזל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/23 16:08 ג בחשון התשפד

בגלל המלחמה: ספינת ענק מטורקיה תנסה לכסות על המחסור בירקות
צילום: צילום מסך, משרד החקלאות

בשל המצב הביטחוני שגרם להפחתת הייצור החקלאי המקומי בישראל, נפרקה היום (ד') ואתמול ספינה שעגנה בנמל חיפה ועליה 4,500 טונות של ירקות ופירות, מתוכם כ-80% עגבניות. במהלך השבוע הקודם, מפקחי משרד החקלאות בנמלים טיפלו ושיחררו כ-10,000 טון של פירות וירקות שונים, כאשר כחצי מסך התוצרת הוא של עגבניות טריות שיובאו בעיקר מטורקיה.

אזור עוטף עזה סיפק 70% מגידול העגבניות בישראל

לפי נתוני משרד החקלאות, באזור עוטף עזה (אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון) גידלו כ-70% מהיקף גידול העגבניות בישראל. לאור הפגיעה הקשה באזור מתחילת מלחמת "חרבות ברזל", המשרד פועל לתגבר את כלל הייבוא, ובייחוד את ייבוא העגבניות למען שמירה על אספקה סדירה ככל הניתן. כאמור, מאז תחילת המלחמה יובאו לישראל כ-5,000 טון של עגבניות טריות, כ-50% מכלל התוצרת הטרייה שיובאה לארץ בתקופה זו (10,300 טונות ירקות ופירות).

ממשרד החקלאות נמסר: "משרד החקלאות ממשיך לעקוב אחר מצב השוק ונערך לסייע ככל הניתן לשרשרת האספקה, לטובת הנגשת המזון לכלל האוכלוסייה". מנכ"ל המשרד ממשיך לקיים הערכות מצב שוטפות, ולעקוב אחר השינויים בשוק, ויעדכן את הציבור ככל שיידרש.

המשרד מעמיד לרשות הציבור הרחב את מוקד משרד החקלאות, הזמין 24/7, בטלפון: 6016*.