מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הוחלט לפנות ישובים הסמוכים לגבול לבנון - חמ"ל מיוחד יסייע למפונים

אושרה החלטת ממשלה לפנות את את היישובים הנמצאים במרחק של 2-5 ק"מ מגבול לבנון | במקביל: משרד התיירות בשיתוף משרד הפנים ורח"ל ינהל את מערך קליטת המפונים בחדרי אירוח

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/23 15:49 ג בחשון התשפד

הוחלט לפנות ישובים הסמוכים לגבול לבנון - חמ"ל מיוחד יסייע למפונים
משפחות מתפנות משדרות, צילום: Yossi Zamir/Flash9

הממשלה אישרה את הרחבת תוכנית הפינוי ליישובי הצפון: משרד התיירות בשיתוף משרד הפנים ורח"ל ינהל את מערך קליטת המפונים בחדרי אירוח. כמו כן, התקבלה הצעתו של שר התיירות חיים כץ, להורדת התעריף המשולם לבתי המלון ולתשלום דמי כלכלה למפונים שיתארחו אצל בני משפחה, חברים וכדומה. בשלב זה, האוצר מקצה למבוגר 150 ש"ח ליום ו- 100 ש"ח עבור ילד.

בנוסף, החלטת הממשלה שאושרה כעת, מסמיכה את שר הביטחון וצה"ל לפנות בצורה מדורגת ועל פי הערכת המצב את היישובים הנמצאים במרחק של 2-5 ק"מ מגבול לבנון. יודגש כי אישור ההצעה לא מורה על פינוי מיידי של היישובים הנמצאים בטווח זה.

חמ"ל שינהל את מערך הקליטה של המפונים לאכסניות וחדרי אירוח

משרד התיירות בסיוע התאחדות בתי המלון ינהלו חמ"ל לטובת המאמץ הלאומי, שיופעל בשיתוף רח"ל ומשרד הפנים. החמ"ל ינהל את מערך הקליטה של המפונים למתקני אכסון תיירותיים, לרבות בתי מלון, אכסניות נוער ועוד. משרד התיירות קורא לבעלי חדרי הארחה ומלונות להעמיד את ההיצע הפנוי שלהם לטובת המפונים.

בשבוע שעבר הוקם חמ"ל משותף למשרד התיירות והתאחדות המלונות, במסגרתו רוכזו נתונים על היצע חדרי האירוח בישראל של כלל המלונות, כפרי האירוח, מעונות הסטודנטים ועוד. מטרת החמ"ל לייעל את הליך ההשמה ולשפר את השירות למפונים.

מספר הטלפון של החמ"ל לפניות הציבור, הרשויות ולהצעת חדרים 03-6394989