מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בשורה למילואימניקים: הכנסת מקדמת הטבה משמעותית למשרתים

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את חוק דחיית מועדי תשלום עבור המשרתים במלחמה, מפוני עוטף עזה, חטופים או נעדרים. הצעת החוק תועבר להמשך טיפול בוועדת חוץ וביטחון

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/23 14:18 ג בחשון התשפד

בשורה למילואימניקים: הכנסת מקדמת הטבה משמעותית למשרתים
חיילים בחזית, חרבות ברזל , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מלחמת חרבות ברזל: מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה ראשונה את הצעת חוק דחיית מועדי תשלום עבור המשרתים במלחמה, המתגוררים בישובים שהתפנו, חטופים או נעדרים. 14 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוץ וביטחון.

אלו הזכאים להטבה:

במסגרת הצעת החוק מוצע להעניק, בהוראת שעה, דחייה של שלושים יום לביצוע פעולות שנקבעו בחוזה או פסק דין וכן לדחות חובת תשלום לרשויות המדינה (למעט חוזי עבודה ותשלומי מזונות), עבור מי ששירת כחייל, שוטר, סוהר, כבאי, מי שהיה נעדר, חטוף או שבוי ומי שמתגורר ביישובים שהתפנו, אם המועד חל בין התאריכים 7.10.2023 לבין 7.11.2023.

לפי הצעת החוק, שר הביטחון יוכל להאריך באישור ועדת החוץ והביטחון את התקופה הקובעת לזכאות, זאת עד לסיום שנת 2023. כמו כן, מוצע להאריך באישור הוועדה את משך תקופת הדחייה לתקופות נוספות.

"ניהול המערכה משפיע משמעותית על כמה קבוצות אוכלוסייה"

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לנוכח האירועים האמורים, בשל המצב החריג והקיצוני שבו אנו מצויים, ומכיוון שניהול מערכה זו משפיע משמעותית על כמה קבוצות אוכלוסייה ומביא לכך שהן אינן מנהלות שגרת חיים רגילה ואינן יכולות לקיים את התחייבויותיהן המשפטיות במועד, יש צורך בקידום תיקון חקיקה זמני, בהוראת שעה, לדחיית מועדים לביצוע פעולות, שנקבעו בחוזה או בהחלטות שיפוטיות, ולדחיית מועדי תשלום לרשות ציבורית, שנקבעו לפי חיקוק"