מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל: "הג'יהאד האיסלאמי אחראי לפיצוץ בבית החולים". ביידן ביטל את הביקור בירדן

הפרות סדר החלו להתפתח ביו"ש ומספר מדינות ערב יצאו בגינויים נגד ישראל בעקבות הדיווחים העזתיים כי 500 בני אדם נהרגו בפיצוץ בית החולים בעזה | בישראל מבהירים: מדובר בשיגור כושל של הג'יאהד האסלאמי |פסגת המנהיגים בירדן בוטלה | הבית הלבן: "לביידן יהיו שאלות קשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 22:25 ב בחשון התשפד | עודכן בתאריך 17/10/23 23:59

צה"ל: "הג'יהאד האיסלאמי אחראי לפיצוץ בבית החולים". ביידן ביטל את הביקור בירדן
תקיפות ברצועת עזה במהלך מלחמת חרבות ברזל, צילום: Atia Mohammed/Flash90

פיצוץ בבית חולים ברצועת עזה הוביל למותם של מאות אנשים, כך על פי גורמים עזתים. חמאס והעולם הערבי מאשימים את ישראל בפיצוץ, אולם ישראל מבהירה באופן חד משמעי: מדובר בשיגור כושל של חמאס, שנועד לפגוע בישראל.

מדובר צה"ל נמסר: "מניתוח המערכות המבצעיות של צה"ל בוצע מטח רקטי של האויב לעבר ישראל, שעבר בסביבת בית החולים, בשעת הפגיעה בו. על פי מידע מודיעיני, ממספר מקורות הקיים בידינו, ארגון הג'יהאד האיסלאמי הפלשתיני אחראי לירי הכושל שפגע בבית החולים".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף לדברים ואמר "שכל העולם ידע: המחבלים הברברים בעזה הם אלה שתקפו את בית החולים בעזה, ולא צה"ל. מי שרצח באכזריות את ילדינו, רוצח גם את ילדיו".

האיחוד האירופי זעם, בניו יורק טיימס כתבו: "תקיפה ישראלית הרגה מאות"

למרות התחקיר שערכה ישראל שמראה באופן שלא משתמע לשתי פנים כי מדובר במחדר של הג'יהאד האיסלאמי, הדיווחים הפלשתינים הכוזבים בדבר הפיצוץ בבית החולים הציפו גל ביקורת וזעם נגד ישראל, והגבירו את המתיחות ביהודה ושומרון.

פלשתיניים פתחו בהפרות סדר בכפרים ביו"ש וציר 60 נחסם לתנועה של אירוע ביטחוני. יושב ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן הודיע על ביטול פגישתו המתוכננת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, והכריז על שלושה ימי אבל בעקבות האירוע. "מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי", גינו באיחוד האירופי. באתר האינטרנט של ה"ניו יורק טיימס", כיכבה הכותרת הראשית: "תקיפה ישראלית הרגה מאות אנשים בבית חולים לפי הפלשתינים".

"‏הארגון הנאצי הארור הזה טובח גם בעם שלו ומשקר לעולם"

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד צייץ באנגלית: "הם לא הורגים רק את הילדים שלנו, אלא גם את הילדים שלהם". גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס לאירוע: "הג'יהאד האיסלאמי שפועל תחת החמאס הנאצי הפציץ את בית החולים בעזה. מישהו יתפלא שהחלאות הללו עשו את זה במכוון כדי לייצר נרטיב שישרת אותם? ‏הארגון הנאצי הארור הזה טובח גם בעם שלו ומשקר לעולם על זה".

הכותרת הראשית בניו יורק טיימס:  "תקיפה ישראלית הרגה מאות אנשים"

הכותרת הראשית בניו יורק טיימס: "תקיפה ישראלית הרגה מאות אנשים" צילום: צילום מסך

מטחים כבדים של רקטות שוגרו לעבר ישראל

נזכיר כי במהלך היום מטחים כבדים של רקטות שוגרו לעבר ישראל מתחומי רצועת עזה. בין השאר לשפלה, לגוש דן, לשרון, לאשדוד, לעוטף עזה, לאשקלון ואף לראש העין. בהמשך למטח הטילים מוקדם יותר, בשדרות דיווחו על לפחות 7 פגיעות ישירות: פגיעה ברכב, פגיעה בבניין, פגיעה ישירה בבית (הדיירים היו בממ"ד ולא נפגעו), פגיעה בחומה, פגיעה נוספת בשני בתום ובכביש. 2 פצועים במצב קל, נגרם נזק לרכוש.

פגישת המנהיגים בירדן בוטלה

הפגישה שתוכננה להתקיים מחר ברבת עמון בין הנשיא ביידן המלך עבדאללה, נשיא מצרים סיסי והנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס - בוטלה בעקבות פיצוץ בית החולים בעזה. כך הודיעו בירדן