לא רק בבור בקריה: חמישה מקומות שביידן חייב לבקר בהם בישראל

נשיא ארצות הברית, שיצא להגנת ישראל באופן נחרץ ומרגש, יגיע לביקור בישראל | הנה רשימה של חמישה מקומות שהוא חייב לבקר בהם כדי להבין את רוחו של העם היושב בציון: מהקיבוץ שחוזר אט אט לחיים ועד לחמ"לי ההתנדבות המלאים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 17/10/23 12:13 ב בחשון התשפד

לא רק בבור בקריה: חמישה מקומות שביידן חייב לבקר בהם בישראל
ביידן מבקר בישראל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי רצף הנאומים המעודדים וההחלטיים שלו, נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, צפוי לבקר מחר (ד') בישראל. הנה חמישה מקומות שהוא חייב לבקר בהם כדי לקלוט משהו מרוחו הגדולה של עם ישראל.

שלט תודה בביידן, נתיבי איילון

שלט תודה בביידן, נתיבי איילון צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

קיבוץ בארי: החורבן והתקומה

אחד הקיבוצים שחטפו את המכה הקשה ביותר הוא קיבוץ בארי. המחבלים זרעו שם הרס וחורבן, וכעשירית מתושביו נרצחו. אלא שגם הזוועות הקשות ביותר לא עצרו את התושבים, שלפני יומיים החזירו לפעולה את בית הדפוס המיתולוגי שבבעלות הקיבוץ. כדי להבין את גודל החורבן וגודל התקומה, הנשיא ביידן חייב לבקר בקיבוץ בארי.

הטבח בקיבוץ בארי

הטבח בקיבוץ בארי | צילום: Omer Fichman/Flash90

משפחות החטופים: להכיר בזוועה

הסיוט שעובר על משפחותיהם של החטופים חייב לעבור לכל העולם. משפחות שיקריהן נמצאים בעזה שרויות בחוסר וודאות קורע לב, וראש הממשלה כבר הבהיר כי השבתן היא אחת ממטרות המצבע. אחרי פרסומו של הסרטון, בצה"ל הבהירו: "בסרטון חמאס מנסה להציג עצמו כארגון הומני בעוד שמדובר בארגון טרור רצחני, האחראי על רציחתם וחטיפתם של תינוקות, נשים, ילדים וזקנים". כדי להבין מה עובר על משפחה של חטוף השוהה בעזה, חייב הנשיא ביידן לפגוש את המשפחות המיוסרות.

משפחות החטופים הישראלים

משפחות החטופים הישראלים | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שטחי הכינוס בעוטף: רוח הקרב

כדי לראות את רוח הלחימה הישראלית צריך לעבור לביקור קצר בשטחי הכינוס סמוך לעזה. אלפי חיילים עזבו את הבית, הילדים וכל העיסוקים שלהם, והם מוכנים להסתער על עזה להשמיד את האויב האכזר. הם דורשים דבר אחד: תנו לצה"ל לנצח. כדי להבין את רוח הקרב והעוצמה של חיילינו, חייב הנשיא ביידן לראות את עיניהם של הלוחמים.

חיילי צה"ל בשטחי כינוס

חיילי צה"ל בשטחי כינוס | צילום: Yossi Aloni/FLASH90

חמ"לי ההתנדבות: הרוח האזרחית

בשניה שבה נכנס עם ישראל למלחמה, הוא נכנס לקרב בזירת הציוד והחסד. החיילים בכל הזירות צוידו בציוד צבאי חדש מתרומות, אוכל ממיטב המטבחים והמסעדות וציוד הגייני בשלל צבעים. גם העורף לא נפקד: המקומות ששוכנו במפוני העוטף התמלאו במתנדבים שהביאו איתם בגדים, אוכל ומשחקים. כדי להבין את רוחו ההתנדבותית של העם, חייב הנשיא ביידן לראות את החמ"לים המלאים מתנדבים ותרומות.

ממיינים בגדים למען החיילים והעוטף

ממיינים בגדים למען החיילים והעוטף | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גיבורי המלחמה: כיתות הכוננות ורחל מאופקים

המתקפה אמנם גבתה את חייהם של קורבנות רבים, אך היא הצמיחה גיבורי-על ישראליים שמעשיהם ולחימתם הובילו להצלתם חיים רבים ולהגברת המורל הלאומי השפוף. החל מחברי כיתות הכוננות בקיבוצים וביישובים השונים שלחמו בחירוף נפש והצילו את חייהם של התושבים, ועד לרחל אדרי מאופקים שבתושייה שלא תיאמן הצליחה להציל את חייה וחיי בעלה מסיטוציה של חמישה מחבלי חמאס בבית. כדי להבין את גודל הגבורה ועומק התושייה, הנשיא ביידן חייב לפגוש את גיבורי המלחמה.

אימון כיתת כוננות ביישוב. אילוסטרציה

כיתת כוננות. אילוסטרציה | צילום: מאור קינסבורסקי, פלאש 90