מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

רשות המיסים מפרסמת הקלות חדשות בעקבות הלחימה - האם אתם זכאים?

דחיה בהגשת דוחות, תיבת מייל יעודית לפניות של משרתי מילואים, הקפאת הליכי הוצאה לפועל - אלו רק חלק מההקלות שניתנו לאור המצב הביטחוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 09:53 ב בחשון התשפד

רשות המיסים מפרסמת הקלות חדשות בעקבות הלחימה - האם אתם זכאים?
שטרות, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

לאור המצב הביטחוני השורר במדינת ישראל, ולאחר שבשבוע שעבר פורסמו ברשות המיסים הקלות בהגשת הדוחות, הוחלט כעת ברשות המיסים על מתן הקלה נוספת לעוסקים.

עסקים אשר מחזור עסקאותיהם לשנת 2022 אינו עולה על 50 מיליון ₪, להגיש ולשלם את הדוח התקופתי לחודש ספטמבר 2023 עד ליום שני 27.11.2023, ללא חיוב הפרשי הצמדה, ריבית וקנסות.

הארכת תוקף הקפאת הליכי גביה ואכיפה בכלל מערכי המס עד ליום 1.12.2023:

בכלל מערכי המס, מס הכנסה, ניכויים, מיסוי מקרקעין, מע"מ ומכס לא יוטלו עיקולים חדשים בגין חובות, וכן לא יבוצעו הליכי הוצאה לפועל ומימושי עיקולים עד ליום 1.12.2023 מועד זה יעודכן בהתאם למצב הביטחוני. כל זאת, למעט מקרים חריגים באישור של סמנכ"לית בכירה לאכיפת הגבייה בלבד.

יודגש, כי הפרשי הצמדה וריבית יחולו על פי החוק ואין מדובר בביטול של עיקולים קיימים או מחיקת חובות אלא רק בעצירת ההליכים האמורים.

מענה לפניות יינתן במסגרת השירותים המקוונים:
א. מערכת פניות מייצגים
ב. מערכת מפ"ל

בנוסף, למייצגים המגויסים לשירות המילואים יינתן מענה מיוחד, מלבד בערוצי הפניה הרגילים, גם בתיבת פניות ייעודית במטה אכיפת הגביה ברשות המסים.

האמור הינו בנוסף להקלות עליהם הודיעה רשות המסים בשבוע הקודם. ביניהן: הארכת המועד להגשת דוחות תקופתיים לחודש ספטמבר, הארכת תוקפם של אישורי ניכוי מס במקור, ארכות להגשת הצהרות הון ועוד.