מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

התחדש הירי לכיוון המרכז, פגיעה ישירה בבית בשדרות

התחדש ירי הרקטות לעבר מרכז הארץ, בישיבת הקבינט המצומצם השתתף באופן חריג גם מזכיר המדינה של ארה"ב בלינקן | הירי לעוטף - דיווחים על שתי נפילות בשדרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/23 19:59 א בחשון התשפד | עודכן בתאריך 16/10/23 21:26

התחדש הירי לכיוון המרכז, פגיעה ישירה בבית בשדרות
רקטות שנורו לעבר ישראל מרצועת עזה, צילום: Attia Muhammed/Flash90

באופן חריג ותקדימי מאוחר יותר מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, השתתף בישיבת קבינט המלחמה המצומצם בישראל - מדובר בפעם השניה שבלינקן נועד עם ראש הממשלה נתניהו מאז שנחת בארץ. במהלך ישיבתם החל מטח רקטות נוסף לעבר המרכז והעוטף, והירי התחדש גם בדקות האחרונות וכלל את אזור השפלה וגוש דן.

כאמור, אזעקות הופעלו במרכז, ביישובי העוטף ובשדרות, ובעיריית שדרות דיווחו על שני מוקדי נפילה של קאסמים. עוד דיווחו על פגיעה ישירה בבית, אשר לא שהו בו אנשים. אין נפגעים בגוף. מתבצעות סריקות לאיתור נפילה נוספת.

פגיעה ישירה בשדרות

פגיעה ישירה בשדרות צילום: עיריית שדרות

בלינקן השתתף בקבינט הביטחוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום בפעם השנייה מאז פרוץ המלחמה עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן. הפגישה התקיימה בהשתתפות קבינט המלחמה המצומצם - השר יואב גלנט, השר בני גנץ, השר גדי איזנקוט, השר רון דרמר וח"כ אריה דרעי, בקריה בתל אביב.

מוקדם יותר היום נועדו ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה בלינקן השניים פגישת ארבע עיניים מעמיקה, במהלכה נכנסו לסירוגין ר' המל"ל צחי הנגבי והמזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל, בלשכת רה"מ בירושלים. 4

נתניהו בקבינט המדינה

נתניהו בקבינט המדינה צילום: חיים צח / לע"מ

מוקדם יותר היום, כנס החורף של הכנסת נפתח, וגם עינו של חמאס הייתה לכיוון ירושלים. באמצע דיון מליאת הכנסת החל מטח רקטות לאזורים רבים במדינת ישראל, ביניהם שיגורים רבים לעיר הבירה. האזעקה תפסה את הכנסת בזמן כינוס המליאה, כשחברת הכנסת מירב בן ארי ממפלגת "יש עתיד" נאמה.

צפו ברגעים הדרמטיים במליאת הכנסת