מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"חד וחלק": בנט תחקר 30 קרבות והיתקלויות - וחזר עם מסקנה אופטימית

ראש הממשלה לשעבר כתב כי מתחקירים פרטיים שהוא עורך עולה מסקנה קבועה: רק כאשר מחבלי החמאס היו ביתרון מספרי גבוה מאוד הם הצליחו לנצח, אבל בנחיתות מספרית 'סבירה', כהגדרתו, הצלחנו לנצח | "המחבלים היו גיבורים על תינוקות, זקנות בנות 85 ועל משפחות, אבל הלוחם הישראלי חזק מאויבינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/23 19:28 א בחשון התשפד

"חד וחלק": בנט תחקר 30 קרבות והיתקלויות - וחזר עם מסקנה אופטימית
נפתלי בנט, צילום: David Cohen/FLASH90

כבר ביום הראשון למבצע, ירד ראש ממשלה לשעבר לחזית וסייע שם לכוחות בימ"חים הדרומיים, מאז ממשיך בנט לסייר בעוטף עזה, לבקר את הפצועים ולסייע בהסברה לכלי תקשורת בינלאומיים אשר חלקם עוינים את ישראל. היום (ב') כתב בנט כי הוא תחקר מעל 30 קרבות והיתקלויות בעוטף עה - תחקיר שהציב לו מסקנה אחת מול העיניים.

"יש המון לקחים ליישום, אבל יש משהו שעולה באופן די קבוע"

"הספקתי לתחקר כבר מעל 30 קרבות והיתקלויות. יש המון לקחים ליישום, אבל יש משהו שעולה באופן די קבוע: כאשר לוחמינו היו בנחיתות מספרית 'סבירה' של 'רק' 1:3 לרעתנו, בדרך כלל הצלחנו לחסל את המחבלים ולנצח. כך למשל במפלסים, סעד, עלומים, ארז, מבטחים ועוד", פתח בנט.

לדבריו, "רק במצבים של נחיתות קשה ביותר, של נניח שלושה לוחמים ישראלים מול 80-90 מחבלים, רק במצבים הללו הצליחו המחבלים להתגבר, וגם זאת בדרך כלל לאחר לחימת גבורה של אנשינו עד נפילתו של האחרון מהם. כך למשל בבארי ובכפר עזה".

עכשיו תורנו להפעיל עליהם אש בעוצמות שלא נראו

בנט המשיך: "כשאני אומר 'לוחמים', כוונתי לחברי כיתות כוננות, שוטרים, חיילי צה"ל, מילואימניקים - כל מי שנלחם בצד שלנו. אז כן, המחבלים היו גיבורים על תינוקות, זקנות בנות 85 ועל משפחות, אבל הלוחם הישראלי חזק מאויבינו. חד וחלק".

ראש הממשלה לשעבר סיים: "אז כן, חמאס הפתיעו אותנו והכאיבו לנו. אבל עכשיו תורנו. להפעיל עליהם אש בעוצמות שלא נראו. לצאת למתקפת השמדה מול אויבינו. נעשה זאת בתבונה, בתחבולה ובסבלנות. כולנו מאחוריכם!".