מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צפו בשידור נתניהו בפתיחת המליאה: "היעד שלנו הוא ניצחון מוחלט על חמאס"

נפתח כנס החורף של הכנסת ה-25. חברי הכנסת עמדו לדקת דומיה לזכר הנופלים והנרצחים, הוקראה תפילה לשלום חיילי צה"ל | יו"ר הכנסת: "הקרב לא נגמר, המלחמה רק החלה"; נשיא המדינה: "אסור לנו לצאת מהמלחמה הזאת כמו שנכנסנו אליה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/23 16:23 א בחשון התשפד

נתניהו בפתיחת המליאה: "היעד שלנו הוא ניצחון מוחלט על חמאס"
מליאת הכנסת בדקת דומייה לזכר הנרצחים, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ברקע מלחמת חרבות ברזל, מליאת הכנסת עורכת היום (ב') את ישיבת הפתיחה של כנס החורף. בכניסה למשכן הוצבה פינת זיכרון לקורבנות וחברי הכנסת הדליקו נרות. עם פתיחת הכנס נשמעה דקת דומיה והוקראה תפילה לשלום החיילים. בכנס נואמים יושב ראש הכנסת, נשיא המדינה, ראש הממשלה ויושב ראש האופוזיציה.

צפו בשידור מהמליאה:

אמיר אוחנה, יושב ראש הכנסת: "נידרש לעמוד יחד – אלה לצד אלה, בלי ציניות, בלי סרקזם, בלי חשדנות"

יושב-ראש הכנסת, אמיר אוחנה, אמר: "עת צרה היא ליעקב. אפילו מדינת ישראל למודת המלחמות ומוכת הטרור, לא התמודדה מעולם עם מכה כל כך כואבת בהיקפה, בעוצמתה, ברשעותה ובאכזריותה – כלפי חיילים ואזרחים כאחד, נשים, קשישים, צעירים, ילדים, תינוקות וגברים חפים מפשע. המהלומה קשה ומערפלת חושים בשל עוצמתה, אך הקרב לא נגמר. המלחמה רק החלה. נידרש לעמוד יחד – אלה לצד אלה, בלי ציניות, בלי סרקזם, בלי חשדנות – את כל אלה נהיה חייבים להזיז הצידה למען החיילים שעומדים בדיוק כך - יחד, אלה לצד אלה – עד לניצחון המוחלט, עד להשמדת אויבינו".

אוחנה הוסיף: "נצטרך לעמוד יחד עד שאזרחינו יוכלו להרגיש בטוחים במושבותיהם בכל חלקי הארץ: במושב ובקיבוץ, בערים ובכפרים, עד שנערינו ונערותינו יוכלו לרקוד ולשמוח מבלי לחשוש שהרשע המוחלט יפגוש אותם. בשעה זו ממש, חיילי צה"ל וכוחות הביטחון מתכוננים למלחמה. זו תהיה מלחמה קשה וארוכה ולבבות העם, העם כולו כאחד, עימם במלחמת הצדק שנכפתה עלינו".

יצחק הרצוג, נשיא המדינה: "אסור לנו לצאת מהמלחמה הזאת כמו שנכנסנו אליה"

בנאומו של הנשיא הודגשה החשיבות של מוסריות המלחמה ודרישת העם להכרעה. "אנחנו לא לבד במלחמה הזו", אמר הנשיא, "אנחנו נלחמים את מלחמתה של משפחת העמים – של כל דורשי הצדק, השלום והחרות – נגד אויב שהוכיח שהאנושות והאנושיות הן האויב שלו. מעטים הם הרגעים בקורותיה של אומה שבהם כל כך הרבה מוטל על הכף. וכשהם מגיעים, כאמור, הם טומנים בחובם אחריות עצומה".

"לעם הישראלי המופלא הזה יש דרישות מוצדקות, ויש לו ציפיות. יש לו ציפיות מאיתנו – מנהיגי העם. יש לו ציפיות מהבית הזה. אני אומר את זה בפשטות: אסור לנו לצאת מהמלחמה הזאת כמו שנכנסנו אליה. זה נכון ברמה המדינית, זה נכון ברמה הביטחונית, וזה נכון ברמה הפנים-ישראלית – הפוליטית והחברתית. יש כאן חובה ברורה ובסיסית - לבירורים נוקבים, לבדיקות מכל סוג, להפקת לקחים ומסקנות. אין ספק בכך ואין חולק על כך. זה הכרח קיומי לכל מדינה חפצת חיים שחווה אסון נורא כל כך; אך אסור שזה יפגע במאמץ המלחמתי", סיים הרצוג.

בנימין נתניהו, ראש הממשלה: "היעד שלנו הוא ניצחון מוחלט על חמאס, מיטוט שלטונו"

ראש הממשלה נאם אחרי הנשיא ואמר כי מיטוט שלטון החמאס הוא ממטרות המבצע: "היעד שלנו הוא ניצחון מוחלט על חמאס. מיטוט שלטונו והסרת האיום שלו על מדינת ישראל אחת ולתמיד". על המחדל הגדול אמר נתניהו: "יש הרבה שאלות על האסון, נחקור הכל והתחלנו ליישם לקחים מיידים אבל אנחנו ממוקדים בללכד כוחות ולהסתער קדימה. יקח זמן, נדרשת הקרבה אבל אנחנו ננצח כי מדובר על עצם קיומו במרחב".

הוא סיים בסיפור אודות הזוועות: "הייתי בבית שבו המרצחים טבחו בקומה הראשונה, הם מצאו את העליה הנסתרת שבה הוסתרו הילדים ואני רק מדמיין מה עבר במוחם של הילדים ברגעים האחרונים".