מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שנת הלימודים במכללות האקדמיות לחינוך נדחית

פורום נשיאי ונשיאות המכללות האקדמיות לחינוך מודיע הבוקר על דחיית שנת הלימודים הקרובה ל-5 בנובמבר. ראש הפורום פרופ' שקד: "זהו כורח המציאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/23 13:55 א בחשון התשפד

שנת הלימודים במכללות האקדמיות לחינוך נדחית
צילום: shutterstock

אחרי שהאונברסיטאות הודיעו על דחית שנת הלימודים עכשיו מגיעה הודעה גם מהמכללות לחינוך. פורום נשיאות ונשיאי המכללות לחינוך בישראל (רמ"א) הכולל את 18 המכללות האקדמיות להכשרת מורים בישראל מודיע היום על ההחלטה לדחות את פתיחת שנת הלימודים ליום ראשון ה-5 בנובמבר 2023.

במכתב שפרסם הבוקר יו"ר הפורום ונשיא האקדמית חמדת-מכללה לחינוך בשדות נגב פרופסור חיים שקד נכתב: "אויבנו כפו עלינו מלחמה כואבת ומרה וכחלק מהחברה הישראלית, גם לקהילת המכללות לחינוך זיקות רבות להרוגים, לחטופים, וללוחמים. אנו מחזקים את ידי כוחות הביטחון, מייחלים לשובם של הנעדרים, משתתפים בכאב המשפחות השכולות, מאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים, ומקווים לימים רגועים ושלווים".

את ההחלטה נימק שקד כך: "על אף ההכרה בכוחה של החזרה לשגרה, המציאות שנוצרה מחייבת אותנו לאפשר לכל הסטודנטיות והסטודנטים שאינם פנויים ללמידה כעת להתחיל עם כולם וליישר קו עם כלל מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל".

עוד נמסר כי על אף האמור, יוכלו המכללות להמשיך את ההתנסות בהוראה, שכבר החלה ב-1 בספטמבר, בהתאם לאפשרויות ולנסיבות של כל מכללה. כך יוכלו הסטודנטיות והסטודנטים לתרום למערכת החינוך, המחדשת כבר כעת את פעילותה בהדרגה.