מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הבקשה של בני משפחת קלמנזון: "אמרתי לילדים שהם זכו באבא גיבור"

ראש הממשלה לשעבר הגיע לנחם את משפחת קלמנזון מעתניאל, שבנה אלחנן נפל בקרב בהגנה על יישובי העוטף ביום הראשון למלחמה. סיפור גבורה יוצא דופן- "פשוט הצילו את חייהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 19:22 ל בתשרי התשפד

הבקשה של בני משפחת קלמנזון: "אמרתי לילדים שהם זכו באבא גיבור"
אלחנן קלמנזון הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

אלחנן קלמנזון, בנו של הרב בני קלמנזון, נפל בקרב על הגנת העוטף עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל. ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיע לנחם את האבלים, ושיתף בבקשה של המשפחה, כמו גם בסיפור הגבורה יוצא הדופן.

כל מי שיש בידו טלפון סלולרי שמצא בשטח הלחימה/טבח, שיחבר להטענה וידליק, וכך משפחות נופלים וחללים יוכלו להשיג את הטלפון של יקיריהם". כתב בנט בחשבון הטוויטר שלו והסביר כי יש ככל הנראה מספר טלפונים כאלה.

סיפור הגבורה של אלחנן קלמנזון הי"ד

קלמנזון, תושב היישוב עתניאל בדרום הר חברון, קפץ על הרכב עם אחיו מנחם ואחיינו איתיאל כדי להציל חיים. הם הגיעו לקיבוץ בארי, מוקד התופת ושם עברו בית- בית וחילצו את התושבים למקום בטוח. "הגיעו לעשרות רבות של אנשים ופשוט הצילו את חייהם. כך עשו משך כ16 שעות (!) ברצף. ואז נתקלו במחבל שירה באלחנן בחזה, ובתוך זמן קצר אלחנן נפטר. אחיו מנחם נפצע אבל הוא יהיה בסדר". בני המשפחה לא היו קשורים כלל לאירוע, ורצו לשם כדי להציל עשרות יהודים משחיטה. "אין גבורה עליונה מזו. אין הקרבה גבוהה מזו".