מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

קיש לוקח אחריות: "אף אחד לא מנסה לחמוק"

שר החינוך יואב קיש התייחס לטענות על אחריותה של הממשלה להתחממות הביטחונית: "האחריות קיימת אצל כולם - נבדוק ונסיק את כל המסקנות אחרי המלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 17:54 ל בתשרי התשפד

קיש לוקח אחריות: "אף אחד לא מנסה לחמוק"
שר החינוך קיש, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ברקע האשמות כנגד התנהלות הממשלה לפני ובמהלך מתקפת הפתע של החמאס שגבתה מחיר דמים בלתי נתפס, שר החינוך יואב קיש התייחס היום (א') להאשמות השונות והודה כי לממשלה יש אחריות על האירועים הביטחוניים: "האחריות שלנו כממשלה מובנת מאליה - אף אחד לא מנסה לחמוק ממנה".

"נבדוק ונסיק את כל המסקנות אחרי המלחמה"

בהמשך הדגיש שר החינוך: "יש אחריות גם לצבא, אחריות גם למי שלקח את ההחלטה על ההתנתקות - כל הדברים האלה ייבדקו אחרי המלחמה". עם זאת, השר הבהיר כי יש לדחות את העיסוק באחראים למחדל הביטחוני - לאחר המלחמה. "כרגע כל המערכות חייבות לתפקד, אנחנו במלחמה" אמר, "האחריות קיימת אצל כולם - נבדוק ונסיק את כל המסקנות אחרי המלחמה".

לפיד: "מה שקרה בשבת הוא כשלון שאין עליו כפרה"

כזכור, בשבוע שעבר יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד תקף את הממשלה והאשים אותה במתקפת הפתע של החמאס: "מה שקרה פה בשבת האחרונה הוא כשלון שאין עליו כפרה. אני לא אגיד יותר. עוד לא הגיע הזמן. הוא יגיע" אמר לפיד. "לוחמינו היום צריכים לדעת שהם יוצאים לקרב בשמה של מדינה שלמה. כולנו מאחוריהם. נתמוך בכל פעולה, נסייע בכל דרך שנוכל".

"כישלון שאין עליו כפרה", לפיד

"כישלון שאין עליו כפרה", לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90