מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

איילת שקד תוקפת: "רק שהממשלה תעשה מה שהיא אמורה לעשות"

שרת הפנים לשעבר שיתפה את התכנית שלה לשיקו הבתים שנפגעו בעוטף: "קבלנים רבים מוכנים כבר לעבודה. עם סיום המלחמה צריך להתנפל על היישובים ותוך כמה חודשים לסיים את הבנייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 16:38 ל בתשרי התשפד

איילת שקד תוקפת: "רק שהממשלה תעשה מה שהיא אמורה לעשות"
הרס בעוטף עזה, צילום: Erik Marmor/Flash90

איילת שקד, שרת הפנים לשעבר, פרסמה היום (א') בפייסבוק שלה תכנית בשם "תקומה", תכנית שנותנת מענה לתושבים בעוטף עזה שביתם נפגע. שקד קוראת להקמת מנהלת שתטפל בסוגיה, וכותבת כי זה אפרי לסיים את הבנייה תוך כמה חודשים.

שקד: "אלפי בתים זקוקים לשיקום"

"החל מיום ראשון אני מנהלת עשרות שיחות עם ראשי הערים והמועצות שנפגעו ממתקפת הטרור הנאצית ועם ראשי חברות הבנייה הכי גדולות במדינה על מנת להביא לתקומת עוטף ישראל בהקדם האפשרי", כתבה שקד. "אלפי בתים זקוקים לשיקום".

איילת שקד

איילת שקד | צילום: פלאש 90

לדבריה, "עוד היום צריכה לקום מנהלת שתתנפל על המשימה הזו ותשקם תוך חודשיים את האסון שחרב עלינו. לא להתמהמה יום אחד נוסף. כולם רתומים - ראשי ערים ומועצות, אנשי תכנון, קבלנים, מהנדסים ואדריכלים".

"קבלנים רבים מוכנים כבר לעבודה, עם סיום המלחמה צריך להתנפל על היישובים ותוך כמה חודשים לסיים את הבנייה"

שקד כותבת כי בתחילה נדרשים אישורים לבניית הבתים מחדש ללא היתר חדש, על בסיס ההיתר הקיים. לאחר מכן יגוייסו אדריכלים שיתחילו לשבת עם המשפחות ויתכננו את הבתים שלהם מחדש. במקביל לערוך ישיבות עם כל משפחה וכל קהילה ותוכנית שיקום פרטנית, להקים קרן לתרומות מיהדות העולם מול matching של המדינה ולקצץ בכספים הקואליציוניים והעברת תקציבים לטובת שיקום העוטף.

שקד סיימה: "קבלנים רבים מוכנים כבר לעבודה, צריך לסיים את התוכניות בשבועיים הקרובים ועם סיום המלחמה להתנפל על היישובים ותוך כמה חודשים לסיים את הבנייה. זה אפשרי. זה רק עניין של רצון ויכולת. יש אנשים רציניים ומוכשרים כמו רוני נומה, משה אדרי וחיים ילין שבנויים למשימה הזו. רק שהממשלה תעשה מה שהיא אמורה לעשות".