מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חוזרים לחיים בבארי: בית הדפוס המיתולוגי חזר לעבודה

בית הדפוס של קיבוץ בארי חזר לפעול אחרי יותר משבוע של השבתה בעקבות המתקפה הרצחנית של החמאס | נשיא המדינה בירך: "נחזיר את החיים למסלולם לאט ובטוח ונחזור להוכיח לעולם כולו, וגם לאויבנו - לעולם לא תשברו אותנו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 15/10/23 15:36 ל בתשרי התשפד

חוזרים לחיים בבארי: בית הדפוס המיתולוגי חזר לעבודה
קיבוץ בארי, צילום: Chen Leopold/Flash 90

על רקע הטרור האכזרי שפקד את תושבי עוטף עזה והדרום, קיבוץ בארי הוא אחד המוקדים הקשים ביותר של החורבן. עשרות מחבלים פרצו אליו ורצחו בפעולות ברבריות כעשירית מתושבי הקיבוץ. היום (א'), יותר משבוע אחרי הזוועות, חוזר מקור המחיה של הקיבוץ לפעול: בית הדפוס.

הדפוס הוקם בשנת 1950 והוא כולו בבעלות הקיבוץ. בין לקוחותיו ניתן למנות את כל הבנקים בישראלף וגם את משרד התחבורה כאשר בית הדפוס בבארי הוא המקום היחיד בו מודפסים הרישיונות הישראלים. כאמור, היום (א') הוא שב לפעול אחרי המתקפה הנוראה - בנוכחותו של נשיא המדינה הרצוג.

הרצוג: "דפוס בארי' הוא התפארת, מקור הגאווה של הקיבוץ"

"מתוך השכול, הדמע, הכאב הנורא והאפלה שבתוכה נמצא היישוב הזה, וכל היישובים מסביב - מכאן אנחנו אומרים לכל העולם כולו 'שום דבר לא ישבור אותנו'. מפעל 'דפוס בארי' הוא התפארת, מקור הגאווה של קיבוץ בארי. בן, מנהל המפעל נמצא פה כדי להחזיר את המכונות לפעולה, וכדי לומר לעולם: אנחנו פה ואנחנו לא יוצאים מפה! נחזיר את החיים למסלולם לאט ובטוח ונחזור להוכיח לעולם כולו, וגם לאויבנו - לעולם לא תשברו אותנו, עם ישראל חי!", בירך הרצוג.

הרצוג בבית הדפוס

הרצוג בבית הדפוס בבארי | צילום: חיים צח / לע"מ

הרצוג בבארי

הרצוג בבארי | צילום: חיים צח / לע"מ

על רקע הריסות הבתים בקיבו. אמר הנשיא: "האדמה הזו רוויית דם. היו פה חיים, היה פה גן עדן שהפך לגיהנום. יש לנו חובה מוסרית ולאומית להחזיר אותו להיות גן עדן. זו חובה ענקית. חובה לזכרם, חובה למשפחות, חובה להשיב הביתה כמה שיותר מהר את החטופים. זה נורא לראות את המקום הזה. אנחנו רואים את עוצמת האכזריות המפלצתית מעוררת הפלצות של האויב. אנחנו צריכים להבין שהאויב הזה חייב לבוא על עונשו במלוא החומרה. יש לחסל את האויב הזה במלוא העוצמה".