התחממות בצפון: הרוג ו-3 פצועים מירי נ"ט - צה"ל אסר על כניסת אזרחים עד 4 ק"מ מגבול לבנון

טיל נ"ט נורה לעבר היישוב שתולה בצפון, אדם אחד נהרג ושלושה בני אדם נוספים נפצעו | חיזבאללה לקח אחריות על הירי | צה"ל החליט על בידוד המרחב של עד ארבעה קילומטרים מהגבול הצפוני עם לבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 09:46 ל בתשרי התשפד

התחממות בצפון: הרוג ו-3 פצועים מירי נ"ט - צה"ל אסר על כניסת אזרחים עד 4 ק"מ מגבול לבנון
גבול לבנון, הר דוב, צילום: Ayal Margolini/Flash90

היום התשיעי למלחמה: גבן כבן 40 נהרג ושלושה בני אדם נפצעו מירי טיל נ"ט לעבר המושב שתולה בצפון. חובשים ופראמדיקים של מד"א מפנים למרכז הרפואי לגליל בנהריה, 3 פצועים בהם: 2 גברים כבני 40 במצב בינוני ו-1 במצב קל. מצה"ל נמסר: "בהמשך לירי הנ"ט שבוצע במרחב שתולה, כוחות צה"ל תקפו באמצעות ארטילריה את מקורות הירי. כמו כן, בוצע ירי נ"ט נוסף לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון. בתגובה, צה"ל תוקף בשטח לבנון בשעה זו".

"גבר כבן 40 היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית"

דור וקנין, חובש בכיר במד"א סיפר: "קיבלנו קריאה על פצועים ומיד יצאנו למקום על מנת להעניק טיפול רפואי. תוך כדי נסיעה שמענו קולות פיצוץ ונכנסנו מיד למיגונית. ברגע שהתאפשר המשכנו בנסיעה עד שהגענו לזירת האירוע. גבר כבן 40 היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית, לאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותו. 3 פצועים נוספים הובאו אלינו לחבירה על ידיי כוח רפואה צבאי כש-2 במצב בינוני ו-1 במצב קל. תוך כדי הטיפול הרפואי העברנו אותם לניידות טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותם לבית החולים".

טנקים ברמת הגולן

טנקים ברמת הגולן צילום: Michael Giladi/Flash90

צה"ל החליט לאסור על כניסת אזרחים למרחב של 4 קילומטרים מגבול הצפון

בנוסף, עקב ההתחממות בגזרה הצפונית צה"ל החליט לאסור על כניסת אזרחים למרחב של 4 קילומטרים מגבול הצפון. בהודעת צה"ל נכתב: "צה"ל מבהיר כי כניסה למרחב אסורה בהחלט ומבקש מהציבור לגלות עירנות ולא להיכנס למרחב. אזרחים השוהים בגבול הצפון במרחק של עד שני קילומטר נדרשים להיות צמודים למרחב מוגן".

חיזבאללה לקח אחריות על הירי

מאוחר יותר פרסם ארגון הטרור חיזבאללה כרוז רשמי בו לקח אחריות על הירי: "תקפנו הבוקר בשתולה בתגובה להרג העיתונאי הלבנוני ושני הקשישים על ידי צה"ל" כתבו בארגון, והוסיפו כי כבר ביממה האחרונה הקימו חוליה על שם המחבליםמ שחוסלו ע"י לוחמי צה"ל בסמוך לגבול לבנון: "מי שביצע את התקיפה אלו חברי החוליה על שם השהידים עלי עלאא א-דין וחסין כמאל אלמצרי".

מסוק צה"ל בהר דב

מסוק צה"ל בהר דב צילום: Michael Giladi/Flash90

חיזבאללה שיגר 30 פצצות מרגמה לעבר הר דב

כזכור, אתמול חיזבאללה שיגר 30 פצצות מרגמה לעבר הר דוב וצה"ל תקף בתגובה את מקורות הירי. בזמן התקיפות זוהתה חוליית מחבלים שעל פי החשד התכוונה לירות טיל נ"ט לעבר מדינת ישראל. כלי טיס תקף את החוליה.