לאחר ההחלטה המקוממת של ה-BBC - בניין המערכת רוסס באדום

בהחלטה שערורייתית החליט כלי התקשורת החשוב שלא לכנות את מחבלי חמאס בכינוי "טרוריסטים", אלא "כוחות לוחמים". כאות מחאה, פתח בניין המערכת רוסס בצבע אדום ותמונותיהם של חטופים הודבקו | גם ראש הממשלה הבריטי והרב הראשי בבריטניה מחו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 14/10/23 20:16 כט בתשרי התשפד

לאחר ההחלטה המקוממת של ה-BBC - בניין המערכת רוסס באדום
בניין מערכת ה-BBC, צילום: shutterstock

בשבת שעברה נפתחה מלחמת חרבות ברזל עם מתקפת חסרת תקדים של מחבלי חמאס על עוטף עזה. במתקפה מתוכננת היטב עברו אלפי מחבלים את הגבול ועשו שפטים בכל הנקרה בדרכם. בהחלטה מעוררת מחלוקת וזעם, החליטה מערכת ה-BBC, תאגיד השידור הבריטי, שלא לכנות את מחבלי חמאס "טרוריסטים" אלא "כוחות לוחמים" - החלטה שעוררה זעם רב בעולם היהודי.

בעקבות ההחלטה השערורייתית, הגיעו היום (שבת) אלמונים וריססו את חזית בניין המערכת בצבע אדום. לצד המחאה הזו, במהלך השבוע הגיעו ישראלים והדביקו שלטים עם תמונותיהם של החטופים כאות מחאה על ההחלטה.

"אם לא משתמשים במונח 'טרוריסט', פותחים חלון של הזדמנויות שמצדיק את העניין"

לצד המחאות הספונטניות, בכירים במדינה מחו על החלטת כלי התקשורת החשוב. הרב הראשי של בריטניה - הרב אפרים מירוויס - תקף את ההחלטה ואמר כי "אם לא משתמשים במונח 'טרוריסט', פותחים חלון של הזדמנויות שמצדיק את העניין - ושום דבר לא יכול להצדיק את המעשים הללו".

לצידו של הרב הראשי עמד גם לא אחד מאשר ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק, שביקר בבית הכנסת פינצ'לי יונייטד כדי להביע את תמיכתו הבלתי מתפשרת בעם היהודי. סונאק תועד כשהוא חובש כיפה ואוחז בסידור, בעודו לוקח חלק בתפילות של הקהילה להצלת הפצועים והנעדרים. "האנשים שתומכים בחמאס הם האחראים המלאים למתקפה המחרידה הזו. הם לא חמושים. הם לא לוחמי חופש. הם טרוריסטים", אמר.