מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דובר צה"ל: "משרד החינוך יודיע על חזרה מדורגת ללימודים"

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי בהצהרה מיוחדת לתקשורת הודיע כי בשבוע הקרוב מערכת החינוך תחזור ללימודים בהדרגה בתיאום עם פיקוד העורף. "עד כה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 279 חללים, ומשפחותיהם של 126 חטופים עודכנו" | תיעוד: חמאס מונע מאוכלוסייה אזרחית לנוע לדרום הרצועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/23 20:01 כט בתשרי התשפד

דובר צה"ל: "משרד החינוך יודיע על חזרה מדורגת ללימודים"
דובר צהל, צילום: צילום מסך

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי הודיע הערב (שבת) בהצהרה מיוחדת לתקשורת כי מערכת החינוך תשוב השבוע באופן מדורג לפעילות וזאת בתיאום עם פיקוד העורף. בנוסף הודיע הגרי כי 126 משפחות עודכנו כי יקיריהן נחטפו לעזה, והודעה נמסרה למשפחותיהם של 279 חללים. בהמשך התייחס דובר צה"ל להיערכות לכניסה קרקעית לעזה והאשים: "חמאס רוצה נפגעים עזתיים כדי להראות לעולם שיש לו נפגעים ופצועים".

הצהרת דובר צה"ל

"חמאס רוצה נפגעים עזתיים כדי להראות לעולם שיש לו נפגעים ופצועים"

"תקפנו בצורה רחבה אלפי מטרות ברצועת עזה חיסלנו מחבלים שהשתתפו בטבח הנורא כל השותפים בטבח הם בני מוות וחיסולם בעדיפות עליונה. אנחנו רואים מאמץ אקטיבי של חמאס לחסום ולמנוע מהאוכלוסייה לרדת דרומה מעבר לואדי עזה, חמאס רוצה נפגעים עזתיים כדי להראות לעולם שיש לו נפגעים ופצועים".

תיעוד: חמאס מונע מאוכלוסייה אזרחית לנוע לדרום הרצועה

"הצפנו את האזור בעשרות אלפי לוחמים שמטהרים את השטח ממחבלים"

"אנחנו ממשיכים לדרבן את תושבי העיר עזה, רדו דרומה, סעו דרומה מעבר לנחל עזה חמאס רוצה אתכם אתכם כמגן אנושי זה למען ביטחונכם האישי אנחנו הולכים לתקוף רחב מאוד בעיר עזה בזמן הקרוב. כחלק מהמאמץ לארגן את המרחב ולייצר חיץ ביננו לבין עזה הצפנו את האזור בעשרות אלפי לוחמים שמטהרים את השטח ממחבלים, עדיין מדובר באזור לחימה ויש עליו שטח צבאי סגור".

"שומרים על דריכות ועירנות שיא בגזרת הצפון"

"היום חיסלנו חוליית מחבלים סמוך לנחל עוז, סיכלנו חדירה של מחבל באזור זיקים בירי טנקים. בפיקוד הצפון אנחנו שומרים על דריכות ועירנות שיא, חיסלנו היום שני חוליות מחבלים שניסו לחדור לשטח ישראל, חיזבאללה שיגר פצצות מרגמה לשטח הר דוב, בתגובה תקפנו בשטח לבנון והגבנו בירי ארטילרי וירי כלי טיס לעבר מקורות הירי. לצה"ל יש עוצמה גדולה מאוד בצפון, מי שיגיע לגדר לחדור לישראל - ימות. כל אירוע הוא באחריות לבנון והיא תישא במחיר".

"משרד החינוך יודיע על חזרה מדורגת ללימודים"

"הנחיות פיקוד העורף מתעדכנות בכל 24 שעות, ומשרד החינוך יודיע על חזרה מדורגת ללימודים בתיאום עם פיקוד העורף. לפנינו שבועות מאתגרים, יידרש חוסן רב ואיפוק מצד כולנו. צה"ל יפעל במלוא עוצמתו ויכולותיו באוויר בים וביבשה, והוא יממש את כל תכניות המלחמה עליהם לוחמי צהל התאמנו ומתאמנים, אנחנו נערכים ואנחנו ערוכים".

"עד כה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 279 חללים"

אנחנו ממשיכים במאמץ ההודעה למשפחות השכולות. עד כה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 279 חללים, אנחנו מחבקים את המשפחות השכולות בשעתם הקשה. לנגד עיננו עומד יומם ולילה אנחנו מתבוננים וחושבים על משפחות החטופים והנעדרים. איש אינו יכול לדמיין את תחושות הכאב והאימה שאתם חווים".

"אנחנו אוספים כל פיסת מידע על החטופים והנעדרים"

"מדינת ישראל עושה מאמץ לאומי אדיר להחזיר את החטופים הביתה. הבאנו את האנשים הטובים ביותר במדינה, אנחנו עובדים מסביב לשעות תוך כדי לחימה ומהפעילים את מיטב האמצעים. הקמנו מערך אדיר בצה"ל יחד עם ארגונים נוספים. אנחנו אוספים כל פיסת מידע כדי להרכיב את הפאזל הזה, כדי להרכיב תמונת מצב ולשקף אותה למשפחות. עד כה עדכנו את משפחותיהם של 126 חטופים".

"חלק מהאויבים שלנו טועים לחשוב שזוהי עשויה להיות שעת כושר עבורם. צה"ל דרוך ומוכן לפעול בכל עת בצפון בדרום במרכז, בכל מקום במזרח התיכון. בעלת הברית האסטרטגית שלנו ארה"ב עומדת לצידנו. זאת שותפות גורל שהביטוי שלה ישתקף במעשים. אנחנו עדים בכל הימים האלה לעוצמתה של הרוח הישראלית. העוצמה הזאת מחזקת את צה"ל והופכת לוחמי צה"ל לחזקים ואיתנים. תמשיכו"