הצלב האדום נפגש עם משפחות החטופים: "אנו קוראים לשחרור בני הערובה בלא פגע"

"אנו מחזקים את משפחות הנעדרים והחטופים בימים קשים אלה ונמשיך לעמוד עמם בקשר מתמיד" אמרו בצלב האדום

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/23 19:11 כט בתשרי התשפד

הצלב האדום נפגש עם משפחות החטופים: "אנו קוראים לשחרור בני הערובה בלא פגע"
משפחות החטופים עם הצלב האדום, צילום: דוברות

נציגי משפחות החטופים נפגשו במהלך השבת עם אנשי הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, שעדכנו אותם כי יצרו קשר גם עם חמאס וגם עם הנציגים הרלוונטים בישראל.

"אנו קוראים לשחרור בני הערובה בלא פגע, למתן אפשרות לתקשורת בינם לבין משפחותיהם ולאפשר לנציגי הצלב האדום גישה למי שנשבו. אנו מחזקים את משפחות הנעדרים והחטופים בימים קשים אלה ונמשיך לעמוד עמם בקשר מתמיד" אמרו בצלב האדום.

בנוסף העבירו במטה המשפחות מידע אודות תרופות וסיוע הנדרש לחטופים, זאת לאחר שאספו את המידע מ-150 המשפחות. במטה הודיעו כי הם מנסים לקבל מידע ממשפחות נוספות וכי ידאגו להעביר גם אותו לצלב האדום. מי שירכז את הפעילות מול הצלב האדום הוא פרופסור חגי לוין.

במהלך השבת הוקרנו תמונות הנעדרים והחטופים בטיימס סקוור בקמפיין של מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים. ההקרנה כללה תמונות של הנחטפים, וביניהם פעוטות וקשישים. מטה המשפחות הציב שלוש דרישות ברורות:

1. דורשים שחרור מיידי של כלל החטופים, שהחזקתם מנוגדת לדין הבינלאומי.

2. דורשים להורות מיידית על פתיחת מסדרון הומניטרי לאספקת תרופות וציוד נדרש.

3. דורשים את התערבות מנהיגי העולם, והעולם הערבי בפרט.

"העולם צריך להסתכל בעיניי החטופים והנעדרים בכל מקום ולדרוש בקול אחד את שחרורם המיידי. אזרחים אינם חלק מהמלחמה ועל החמאס לשחרר אותם במיידי. המשך החזקת נערות, תינוקות, קשישים, חולים בשבי הוא פשע נגד האנושות. לא ננוח עד שאחינו ואחיותינו שנשבו באלימות רצחנית יחזרו הביתה לחיק משפחותיהם". אומרים במטה