השר מהליכוד: "שרה לא מונעת את כניסת ליברמן" - כך הגיבה ישראל ביתנו

מיקי זוהר טען כי אשת ראש הממשלה לא מתנגדת לצירוף ישראל ביתנו לממשלת החירום, ובמפלגה הגיבו: "ברגע שיזמינו אותנו לממשלה אנחנו ניכנס מתחת לאלונקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/23 14:13 כח בתשרי התשפד

השר מהליכוד: "שרה לא מונעת את כניסת ליברמן" - כך הגיבה ישראל ביתנו
ליברמן ונתניהו, ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת החירום תורחב? אחרי צירופה של המחנה הממלכתי לממשלה, שר התרבות מיקי זוהר אומר במשדר חדשות 12 כי "צריך להכניס את ליברמן לממשלה, בניגוד לדיווחים - שרה נתניהו לא מונעת את זה".

במפלגת ישראל ביתנו הגיבו לוהר וכתבו בטוויטר: "סיעת ישראל ביתנו הודיעה שהיא תומכת בממשלת חירום וברגע שיזמינו אותנו לממשלה אנחנו ניכנס מתחת לאלונקה. וגם אם לא יזמינו ניתן 100 אחוז גיבוי לממשלה". נזכיר כי ליברמן התייחס לסוגיה מוקדם יותר השבוע ואמר במסיבת עיתונאים כי "מוכן להיכנס לממשלת נתניהו גם בעוד שעה".

לפיד: "מוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד"

המפלגה שמובילה את הקו האופוזיציוני לממשלת החירום היא "יש עתיד", שמנהיגה יאיר לפיד אמר אמש (ה') במליאה: "מה שקרה פה בשבת האחרונה הוא כשלון שאין עליו כפרה. אני לא אגיד יותר. עוד לא הגיע הזמן. הוא יגיע".

לדבריו, הוא היה הראשון שהציע ממשלת חירום ואחדות, "כבר בשבת אחר הצהריים. אם הייתי חושב שמה שמוקם היום הוא ממשלת אחדות אמיתית, הייתי גם הראשון להצטרף אליה. עדיין אפשר לעשות את זה, אנחנו לא נצטרף מפני שמוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד. הוא רק יוסיף לבלאגן. אין לי ספק שכוונותיהם של בני גנץ וגדי אייזנקוט טובות, אבל זוהי טעות בשיקול הדעת. במקום קבינט אחד, יהיו שני קבינטים, שכבר עכשיו מסוכסכים ביניהם".